فروش مشاوره ای چیست + 16 تکنیک حرفه ای فروش مشاوره ای ✅
تاکنون چیزی در رابطه با فروش مشاوره ای در بازاریابی و فروش تلفنی شنیده اید؟ بنظر شما این روش آن هم به صورت تلفنی جوابگو است؟! قرار است در این مقاله صفر تا صد فروش مشاوره ای را آموزش دهیم. محتوای این مقاله از خلاصه چندین کتاب حوزه فروش مانند خلاصه کتاب شیوه گرگ به دست آمده و خیلی ارزشمند است.
یادگیری فروش مشاوره ای یکی از مهم ترین راه های موفقیت در فروش است پس از شما دعوت میکنیم تا انتهای این مقاله با ما باشید.
نکته مهمی که ابتدا می توان به آن اشاره کرد این است که، برجسته ترین فروشندگان در نقش دوست و مشاور فروش برای خریدار ظاهر میشوند. فروش مشاوره ای چیزی بیش از برقراری یک رابطه خوب با مشتری است. باید خودتان را کسی نشان دهید که از تجربه و علم بالایی برخوردار است و می تواند به مشتریان کمک کند تا نیازهایشان برآورده شود. این روش در دوره جامع بازاریابی و فروش تلفنی کامل توضیح داده شده است و به شما کمک میکند تا به رأس هرم فروشندگان در زمینه کاری خود برسید. این موضوع به خصوص وقتی در بازار رقابت زیاد است خیلی اهمیت دارد.
فروش مشاوره ای چیست؟
ساده ترین تعریف از فروش مشاوره ای (Consultative Selling) شاید این باشد که شما با تمام تخصص، مهارت و شناخت محصول و با تمام صبر و حوصله کنار مشتری قرار بگیرید و به او کمک کنید که بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید. حتی ممکن است این کمک کردن تا چند هفته طول بکشد!
کیفیت فروشندگان مشاوره ای چقدر است؟
در مقاله تکنیک های تأثیرگذاری بر روی رفتار مشتری در فروش تلفنی درباره نگاه مشتریان نسبت به فروشندگان برجسته گفتیم. گفتیم مشتریان با خود می گویند: «او برای من کار می کند» یا «من او را مشاور خودم می دانم» یا «او واقعا موقعیت مرا درک می کند.»
همیشه در ارتباط اول با مشتری (که تا حدود زیاد مشخص می کند آیا جلسه دومی هم در کار خواهد بود یا نه) رفتار شما، برداشتی از شما ایجاد می کند. با این مضمون که آیا مشتری شما را به شکل یک مشاور نگاه می کند یا نه!!!
اگر می خواهید در تماس مشاور فروش تلفنی ارزیابی شوید، باید رفتار یک مشاور محصول یا خدمات را داشته باشید. به مشتری بگویید که شما فروشنده نیستید، شما مشاور هستید. آماده به جلسه بروید، سؤالات خوب بپرسید، با تمام وجود گوش کنید و یادداشت بردارید. (برای پرسیدن سوال خوب و این که بدانید چه سوال هایی را باید بپرسید پیشنهاد میکنیم مقاله پرسش گری در فروش را مطالعه کنید)
♥نکته مهم:
اینجا لازم است بگویم که بین فروشنده و مشاور تفاوت وجود دارد! یک فروشنده در باور خود فقط به این موضوع فکر میکند که هرچه سریعتر به مشتری خود بفروشد در صورتی که ممکن است، اصلاً آن محصول یا خدمت بدرد مشتری نخورد! اما در فروش مشاوره ای این اینطور نیست. اما یک نکته مهم دیگه ام داریم:
♥نکته مهم:
زمانی می توانید در فروش مشاوره ای شاد، با طراوت و راحت باشید که درباره موضوع مورد علاقه مشتری حرف بزنید! اما به محض اینکه درباره مسائل مشتری، نیازها و یا هدفهای او صحبت می کنید، باید بلافاصله جدی، فکور و دقیق باشید. باید طوری رفتار کنید که انگار «دکتر فروش» هستید و مشتری (بیمار) حالا به شما می گوید که چه ناراحتیهایی دارد و چرا به شما مراجعه کرده است. یکی از تکنیک های فروش مشاوره ای این است که، درباره خود به شکلی متفاوت فکر کنید و در موضعی خاص قرار بگیرید.
توجه مشتریان به 3 عامل در تصمیم گیری خرید محصول یا خدمت
لازم است بدانید که همه مشتریان مثل هم نیستند. افکار مشتری، دغدغه های مشتری کاملاً با هم متفاوت هستند که اهمیت دسته بندی مشتریان را نشان میدهد. اما من 3 تا عامل مهم برای تصمیم گیری خرید مشتری را در اینجا توضیح خواهم داد که برای شما هم بعنوان یک مشاور محصول برای مشاوره دادن به مشتری، کاربردی خواهد بود:
1- در پایین ترین سطح، مشتری به عملکرد محصول یا خدمت شما توجه می کند. آیا مؤثر و مفید هست؟ این محصول میتواند نیاز شرکت را برآورده کند؟ این کاری را که من انتظار دارم انجام می دهد؟ به من کمک می کند تا کارهایم را بهتر انجام بدهم؟
2- در سطح دوم، مشتری به قیمت توجه می کند. او می خواهد بهترین خرید را برای شرکتش انجام دهد. همین طور که شما می خواهید بالاترین فروش را داشته باشید تا درآمد بیشتر بدست بیاورید.
3- در بالاترین سطح هم، مشتری تنها درباره تأثیرات مالی خرید روی شرکتش فکر می کند. مشتری با خود میگوید اگر الان این محصول یا خدمات را بخریم ممکن است به شرکت در شرایط مالی نامناسبی قرار بگیرد.
همینطور که دیدید، هر یک از این سه مشتریان به زبانهای متفاوتی صحبت می کنند. شما با هر کدام از آنها که صحبت کنید، باید به همان زبانی که او حرف می زند با او حرف بزنید تا بتوانید در فروش تلفنی اعتماد سازی کنید.
تکنیک ها و مهارت های فروش مشاوره ای
در فروش مشاوره ای به خوبی مشتری را بشناسید
یکی نکته مهم در بازاریابی و فروش تلفنی مشاوره ای اطلاع شما از فرآیندهای کاری مشتری است. یک پزشک قبل از اینکه بیمار را کاملاً معاینه کند، نمی تواند برای او دارو تجویز نماید. باید تا جایی که می توانید درباره کار مشتری اطلاعات جمع کنید و پس از آن عمل و اقدامی را شروع کنید. اما چه اطلاعاتی باید داشته باشیم؟
شما بعنوان یک مشاور فروش تلفنی حرفه ای باید دانید که شرکت مشتری شما چه کالا یا کدام خدمت را تولید می کند؟ برای آنها چه مبلغی دریافت می شود؟ کل حجم فروش چقدر است؟ چه نتایجی برای آنها بدست می آید؟
به خصوص باید بدانید که منافع آنها چگونه ایجاد میشوند. چه اتفاقی باید بیفتد که مشتری به سود برسد؟ و شما چگونه می توانید کاری کنید که بر منافع و سود مشتری خود اضافه کنید؟
شما وقتی منابع فروش، سود و هزینه های مشتری را درک کنید، می توانید پیشنهاداتی بدهید که به مشتری خود کمک کنید. با مشتری را به این درک برسانید که استفاده کردن یا نکردن از راه حل پیشنهادی شما، چه منافع یا مشکلاتی را برای او بوجود می آورد. هرگز یادتان نرود که مشتری با خرید محصول یا خدمت شما می خواهد شرایط کاری اش را بهتر کند. از همه مهمتر می خواهد در زمینه مالی در موقعیت های بهتری قرار بگیرد.
متخصص بهبود شرایط مالی باشید
در بازاریابی و فروش تلفنی باید تکنیک های مذاکره را به خوبی بلد باشید. مشتری 2 چیز را بدقت در نظر می گیرد:
آنها می خواهند در پول یا در وقت خود صرفه جویی کنند. آنها در ضمن می خواهند با کاستن هزینه هایشان به این هدف برسند. پس باید در ارائه راه حل منظور خود را طوری به مشتری برسانید که راه حل شما سودی بیشتر از هزینهای که میکنند برای آنها خواهد داشت!
برای بهبود مهارت های خود در زمینه فروش تلفنی میتوانید در دوره رایگان فروش تلفنی شرکت کنید.
♥نکته مهم:
مثلاً از مشتری بپرسید: «بزرگترین مسئله که الان تو در بازار امروز باهاش رو به رو شده چیه؟» نباید عجله کنید! سعی کنید به لایه های زیرین مشکلات مشتری پی ببرین، شناسایی اولین مشکل دلیل بر نداشتن مشکل بیشتر نیست! گرفتین چی شد؟
پس از آشنایی با مسئله ای که مشتری با آن روبه روست و دانستید که محصول یا خدمات شما می تواند آن را حل کند، هدف بعدی شما باید این باشد که از میزان هزینه آن مسئله باخبر شوید. باید بپرسید:
“این وضعیت چه هزینهای برای مجموعه شما ایجاد میکند؟!”
“اگر این مسئله ادامه دار باشد، برای شرکت شما چه هزینه ای را به وجود میارورد؟!
در این مرحله شما هم یک مشاور هستید و هم مسئله یاب! شما باید دنبال مسئله ای از مشتری خودباشید که برای او تولید هزینه فراوان می کند و هزینه راه حل پیشنهادی شما به مراتب از این هزینه کمتر است.
در ساده ترین شکل ممکن، به عنوان یک فروشنده، مشاور، شما متخصص بهبود شرایط مالی هستید. شما دنبال فرصتی مناسب می گردید که راه حل شما بتواند از میزان مشکلات مشتری کم کند.
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی…
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی…
♥نکته مهم:
هر مشتری در بازاریابی و فروش تلفنی معمولاً چهار سؤال دارد که شما در جریان بحث فروش باید به آن پاسخ دهید. این چهار سؤال عبارتند از:
برای تهیه محصول شما چه مبلغی باید بپردازم؟
از خرید محصول شما چه بازدهی نصیب من می شود؟
این بازدهی به چه سرعتی فراهم می آید؟
چگونه می توانم مطمئن باشم که این سودی که شما از آن حرف می زنید به جیب من خواهد رفت؟
اینها سؤالاتی هستند که تقریبا همه مشتریان می پرسند و شما بعنوان یک فروشنده تلفنی حرفه ای باید آنقدر به تکنیک ها و اصول متقاعد سازی و مذاکره در فروش تلفنی مسلط باشید که به این چهار سؤال پاسخ بدهید.
مسئولیت نتایج را برعهده بگیرید
یکی از نکات مهم فروش به مشتریان این است که مسئولیت کامل خوب بودن پیشنهادتان را قبول کنید. خیلی بد است که با خریدار صحبت کنید و پس از قطعی شدن فروش زمانی که پول را گرفتید، دیگه پاسخگوی مشتری نباشید! در فروش تلفنی مشاوره ای فروشنده خود را شریک خریدار در نظر میگیرد و به او نشان می دهد که در منافع او شریک است.
با فروش مشاوره ای در دل مشتری جا پیدا کنید
ظاهر شدن به عنوان یک مشاور تلفنی حرفه ای برای موفقیت شما ضرورت دارد. باید برای اینکه مشاور خوبی باشید، باید بخوبی درباره شرایط و مشکلات مشتری به خوبی تحقیق کرده باشید. در مذاکره تلفنی راه حل ها و نظرات را با مشتری در میان بگذارید و از او بخواهید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهید.
بخواهید که با مشتری رابطه ای براساس (برد – برد) ایجاد کنید. همیشه دنبال راه هایی بگردید تا مشتریانتان را در رسیدن به هدفهایشان کمک کنید.
شما می توانید با یادگیری تکنیک ها و نکات بازاریابی تلفنی در گروه و طبقه به خصوصی از فروشنده ها قرار بگیرید. باعث می شود کمتر درباره هزینه ها، قیمتها و عملکرد حرف بزنید! برعکس فروشنده های مبتدی که همیشه درباره قیمت و هزینه ها صحبت می کنند! (پیشنهاد میکنم مقاله عبارت های ممنوعه در فروش تلفنی را مطالعه نمایید) وقتی بتوانید به خریداران نشان دهید که آنها به کمک محصولات و خدمات شما چه کارهای ارزشمندی می توانند انجام دهند، به نتایج فروشی فراتر از آنچه تاکنون تصور کرده اید می رسید.
سعی کنید در فرصت های مناسب به مشتریان خود مطالب مربوط به کسب وکارشان را آموزش دهید. درباره تکنولوژی روز که می تواند برای مشتری مفید باشد حرف بزنید. دانش برتر شما و توانایی شما در سهیم شدن این دانش با دیگران، شما را به عنصری ارزشمند پیش خریدار تبدیل می کند. اگر درباره کالای خود درست حرف بزنید، این کالا در ردیف یک کالای ضروری و لازم ارزیابی می شود.
فرایند فروش مشاوره ای
فرایند فروش مشاوره ای 6 اصل دارد:
تحقیق کردن
پرسیدن
گوش دادن
آموزش دادن
واجد شرایط شدن
قطعی نمودن معامله
این شش اصل باید نشان دهنده طرح کلی شما برای فروش مشاوره ای باشد همان طرحی که شما برای کسب وکارتان ایجاد کردهاید. روشی که ایجاد می شود باید با لحاظ شدن این موارد طراحی گردد: محصولات قابل فروش، چرخه فروش رایج در کسب و کار، صنعتی که در آن کار میکنید و شخصیت خریدارانتان.
به چه دلیل باید از فروش مشاوره ای استفاده کرد؟
مواقعی که خواسته ها و نیازهای مشتری برآورده میشود، از خدمات و کسب و کار شما اعلام رضایتمندی بیشتری خواهد کرد و این امر باعث به وجود آمدن رابطه بهتر بین خریدار و فروشنده می گردد و همچنین این احتمال میرود که در آینده مشتری برای خرید محصولات و یا خدمات شما بازگردد.
مزایای فروش مشاوره ای چیست؟
فروشندگانی که از فروش مشاوره ای استفاده میکنند، مزایای زیادی را تجربه می کنند که مهمترین مزیت ها را در اینجا بیان کرده ایم:
این روش با اعتمادی که ایجاد میکند باعث جذب مشتریان جدید و فروش مجدد به مشتریان قبلی خواهد شد.
همچنین شما می توانید به عنوان یک متخصص در بازار شناخته شوید و در نتیجه برتری خاصی نسبت به رقبای خود پیدا می کنید.
فروش مشاوره ای ارتباطی مؤثر بین فروشنده و مشتری ایجاد می کند و این تأثیر مستقیمی در افزایش رضایت مشتریان دارد.
در آخر میتوان گفت که این روش باعث افزایش فروش، بسته شدن سریع معاملات و در نهایت افزایش درآمد نیز خواهد شد.
7 استراتژی کلیدی فروش مشاوره ای
سؤالات هدفمند بپرسید
پرسیدن سؤالات هدفمند و مناسب شروع مسیر فروش است. در دورهای که ارتباطات جای خود را با عکس های سلفی، لایک و تعداد دنبال کنندگان آنلاین عوض کرده اند، یک فروشنده فقط با پرسیدن سؤالات دقیق و درست و کشف نیازهای اصلی یک مشتری می تواند به یک فروش موفق دست پیدا کند.
سعی کنید سؤالاتی را که از مشتری می پرسید سؤالات باز باشند یعنی پرسش هایی که با بله و خیر جواب داده نمی شوند بلکه به توضیح بیشتر نیاز دارند. اما مراقب باشید که با سؤالات خود مشتری را تحت فشار نگذارید بلکه مشتری باید با میل خود اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. به طور کلی در فروش مشاوره ای سؤالات ابزار شما هستند.
شناخت مشتری و نیازهای آنها
در فروش مشاوره ای چیزی که بسیار حائز اهمیت است شناخت مشتری می باشد. بنابراین یک فروشنده باید قبل از تماس، در مورد مشتری یا کسب و کار آن اطلاعات کافی بدست آورد با اینکار آگاهی مورد نیاز برای شروع صحبت را خواهد داشت و می تواند با سؤالات مهم شروع کند. فروشندگان می توانند با تحقیق درباره نیازها و مشکلات احتمالی، موقعیت هایی را برای جذب مشتری بیابند.
خوشبختانه امروزه با وجود گوگل و اینترنت میتوان قبل از برقراری تماس اول، اطلاعاتی را از مشتری به دست آورد. اطلاعاتی از قبیل نام مشتری، اندازه شرکت و … .
مزیت این اطلاعات در مذاکره برای همه واضح و روشن است، اما شما برای یک فروش مشاوره ای موفق به شناختی عمیق تر از مشتری نیاز دارید زیرا باید به درک درستی از مشتریانتان برسید. همچنین می توانید بعد از هر تماسِ برای پیگیری مشتریانتان، جزئیات خاص رفتاری آنها را ثبت نموده و برای یک تماس مؤثر در گفتگوهای بعدی از این اطلاعات استفاده کنید.
گوش دادن به مشتری
مهارت گوش دادن سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید. گاهی اوقات فروشندگان تظاهر می کنند که در حال گوش دادن به مشتری هستند اما در اصل در ذهن خود آماده می شوند تا سؤال بعد را بپرسند. در واقع به جای گوش دادن به مشتری به نقشه ذهنی خود فکر می کنند.
گوش دادن مؤثر به مشتری چیزی بیشتر از انتظار کشیدن برای نوبت صحبت کردن خودتان است. برای رسیدن به این مهارت میتوانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:
سؤالات درست و واقعی در رابطه با رویکرد فروش مشاوره ای بپرسید نه سؤالاتی که از قبل طراحی کرده اید برای رسیدن به فروش به هر قیمتی.
سرعت مکالمه را پایین بیاورید تا بتوانید صحبتهای مشتری را به خوبی و درستی دنبال کنید.
هر از گاهی با تکرار بخشی از صحبتهای مشتری نشان دهید که به آنها گوش می دهید.
اگر معنی بخشی از صحبت های مشتری را متوجه نشدید از او سؤال کنید.
صحبت های مشتری را به طور خلاصه و یا به صورت کلید واژه ثبت کنید.
آموزش دادن به مشتری
برای اینکه در چشم مشتریان همانند یک مشاور به نظر برسید، راهی بهتر از آموزش دادن ندارید. شما باید هنگام پاسخ دادن به مشتری، دنبال فرصت هایی برای آموزش باشید، اما توجه داشته باشید که این آموزش در مورد خدمات و یا محصول شما نیست، بلکه در این مورد است که مشتری چطور میتواند از چالشها عبور کرده و به هدف مورد نظر خود دست پیدا کند. در این آموزش ها باید تمرکز شما روی کمک به مشتری باشد.
مراقب باشید با آموزش و صحبت بیش از حد مشتری را کلافه نکنید. دقت داشته باشید که این آموزش ها متناسب با سؤالات پرسیده شده از جانب مشتری و مشکلاتی که با آن روبروست باشد.
همچنین تولید محتوای درست و مناسب میتواند شما را به عنوان یک مشاور و متخصص معرفی کند، بنابراین سعی کنید محتوای آموزشی مرتبط را در وب سایت خود منتشر و یا به صورت ایمیل برای مشتریانتان ارسال کنید .
این که چه مطالبی را و در چه زمانی به صورت ایمیلی ارسال کنید و چه زمانی تماس بگیرید را میتوانید در مقاله بازاربابی ایمیلی یا تلفنی بخوانید.
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی…
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی…
کسب اعتماد بر پایه دانش و اطلاعات
می توانید در حین سؤال پرسیدن، خودتان هم ایده هایی را بیان کنید که توجه مشتری را جلب کنید. این ایده پردازی شما را یک متخصص نشان می دهد و انگیزه مشتری را حفظ و بالا میبرد.
فروشندگان باید حداقل یکبار بعد از تماس اولیه، جهت پیگیری مجدد با مشتریان تماس بگیرند. این پیگیری هر اندازه هم که مهم باشد، به اندازه ایجاد اعتماد در مشتری مورد اهمیت نیست. نکته ای ساده وجود دارد: نشان دهید که پای قول و وعده هایتان هستید. نباید هیچ تناقضی بین حرف ها و عمل تان باشد.
برای گفته هایتان مدرک داشته باشید
همانگونه که گفته شد اعتماد بخشی اساسی از رویکرد فروش مشاوره ای است و برای ایجاد اعتماد چه چیز بهتر از ارائه مستندات و آمار است؟
در هنگام برقراری تماس با مشتریان اطمینان داشته باشید که برای هر آنچه می گویید مدرک کافی دارید. به عنوان مثال اگر از رضایت مشتریان خود صحبت میکنید می توانید به قسمتی از سایت که رضایت مشتریان را در آنجا قرار داده اید اشاره کنید. اگر ادعا دارید محصول یا خدمات شما تأثیر خاصی بر کسب و کار مشتریان داشته می توانید با ارائه نظرات و آمار رشد کسب و کار آنها گفته های خود را ثابت کنید.
جهت مکالمه را در دست بگیرید
کلید اصلی فروش مشاوره ای، گفتگو است. با این وجود فروشندگان باید جهت مکالمه را در دست داشته باشند. مشتری باید بداند که با فروشنده ای گفتگو می کند که می تواند او را در مشکلات و سختی هایی که در کسب و کار دارد راهنمایی کرده و راه حل خوبی را به او عرضه می کند.
مدیریت گفتگوها به اعتبار شما می افزاید. اما این مدیریت به معنای تسلط بر روی مشتری نیست؛ فروشنده باید لحظاتی را سکوت کند تا با این سکوت روی نکات مهم و کلیدی تأکید داشته باشد و از طرفی به مشتری هم مجال صحبت کردن بدهد.
فروش محصول محور چیست؟
فروش محصول محور، محصول شما را که قسمتی از جامعه بزرگ بازار به حساب می آید، ارزیابی و مورد هدف قرار می دهد. شرکت ها همیشه دنبال مشتریان همیشگی و دائمی هستند به همین علت رقابت زیادی با شرکت های رقیب وجود دارد.
تکنیک های فروش محصول محور
از مهمترین تکنیک های فروش محصول محور عبارت اند از:
جذب مشتریان
ارتباط با مشتریان
جلب رضایت مشتریان
نظارت بر روی محتواهای تولید شده
ارائه بهترین خدمات به مشتریان
در دسترس بودن
استفاده از روش های بازاریابی عالی
تفاوت فروش مشاوره ای و فروش محصول محور
بین فروش مشاوره ای و فروش محصول محور تفاوت هایی وجود دارد. محور اصلی در فروش مشاوره ای، مشتری و نیازهایش است و بر روی مزایا و ارزش ها تأکید دارد، در صورتی که در فروش محصول محور، محصول در اولویت قرار دارد و فاکتور اصلی در آن قیمت می باشد.
فروش محصول محور، روشی آسان تر برای فروش محصولات نسبت به فروش مشاوره ای است اما باید بدانید که اثر کمتری نیز دارد. یک فروشنده محصول محور با تلاش زیاد می تواند فروش خود را افزایش دهد، اما در روش فروش مشاوره ای فروشنده نقش یک مشاور را داشته و در نهایت فروش بیشتری را خواهد داشت. با توجه به این موضوع، آنچه فروش مشاوره ای را در برابر فروش محصول مهم تلقی کرده این است که به شما کمک می کند وقت خود را کمتر تلف کنید.
طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، مشتریان به راحتی به فروشندگان اعتماد نمی کنند، اما با استفاده از روش فروش مشاوره ای، فروشندگان می توانند به آسانی اعتماد مشتریان را جلب کنند.
فروش مشاوره ای
اهمیت به فروش محصولات
در نظر گرفتن کاربردی بودن محصولات شرکت
فروش محصولات به هر نحوی
صحبت با مشتریان و متقاعد کردن آن ها
فروش محصول محور
اهمیت به پاسخگویی نیاز مشتریان
اهیمت به نیاز مشتریان به برخی محصولات
پیدا کردن مشتریانی که به محصولات شرکت نیاز دارند
پیدا کردن راه حل هایی برای مشتریان
گوش دادن به مشتریان
مشاوره افزایش فروش
مشاوره افزایش فروش یکی از مهمترین موضوعاتی است که در حوزه بازاریابی و فروش به کار گرفته میشود. ما در جلسات مشاوره، استراتژیهایی برای افزایش فروش محصولات و خدمات شرکت ها ارائه میکنیم. این استراتژیها شامل تحلیل بازار، بهبود محصولات، تعیین قیمت مناسب، ارتقای تجربه مشتری، تبلیغات و بازاریابی مناسب و استفاده از فناوریهای نوین میشود. با این کار، شرکتها قادر خواهند بود تا بهترین ابزارها و روشهایی را برای افزایش فروش خود در دست داشته باشند و در نتیجه بهبود سودآوری و رشد کسب و کار خود را تجربه کنند.
اگر به دنبال افزایش اطلاعات خود در مورد فروش و بازاریابی هستید پیشنهاد میکنیم حتما مقاله بهترین کتاب های حوزه بازاریابی را مطالعه نمایید.
نتیجه گیری
سعی کنید در فروش مشاوره ای حکایت شرکت خود را به صورت ساده با مشتریان در میان بگذارید. شرکت خود را در شروع گفتگو معرفی کنید. شخصیت های شرکت خود را نام ببرید. توضیح دهید که چرا شرکت شما شروع به کار کرد. چه مسائلی را سعی دارید که حل و فصل کنید. چگونه شرکت شما رشد کرد. درباره یک یا چند نفر از مشتریان عمده خود حرف بزنید. به آینده اشاره کنید و توضیح دهید که مشتری شما چگونه می تواند مسائل آنی خود را حل و فصل کند و به هدفهایش برسد.
توضیح دهید که چرا شرکت شما، کارکنان شما و محصولات و خدمات شما می توانند نیازهای مشتری شما را برطرف سازند. پس از آنکه مشتری بالقوه با مضمون شرکت شما آشنا شد و کارکنانش را شناخت، رقبای شما جذابیت خود را پیش مشتری بالقوه شما از دست می دهند.
برای مطالعه بیشتر در رابطه با بازاریابی و فروش میتوانید از مقالاتی که در وبلاگ راه فروش قرار داده ایم استفاده کنید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
من چند وقتی هست وارد بازاریابی و فروش تلفنی شدم، اونقدر تجربه ندارم. واقعا لذت بردم از این مقاله، ممنون ازتون بابت این محتوای عالی.
حواهش میکنم دوست عزیز باعث خوشحالیه که این مقالات بهتون کمک کرده