20 کتاب در حوزه بازاریابی که حتما باید بخوانید 📚| راه فروش
🔔شاید تا 10 سال پیش اگر کسی به شما می گفت که به زودی حتی جوراب خود را از فروشگاه های اینترنتی می خرید به او می خندیدید! اما امروزه نه تنها جوراب بلکه آب را هم از فروشگاه های اینترنتی خرید می کنیم! در چنین فضای بزرگ و رقابتی، دانستن اصول بازاریابی و نحوه رقابت اهمیت زیادی دارد و برای رسیدن به نتیجه بهتر در به کار بردن و پیاده سازی تکنیک های بازاریابی در کسب و کار، بهترین کار مطالعه و بررسی کتاب های برجسته در این زمینه است.
به همین دلیل در این مقاله به معرفی بهترین کتاب های حوزه بازاریابی می پردازیم. مطالعه این کتاب ها به شما کمک می کند تا ذهنیت بهتر و جامع تری نسبت به مفهوم بازاریابی، انگیزه و دلایل خرید، تکنیک های بازاریابی تلفنی و مبانی بازاریابی پیدا کنید و راه های موفقیت در فروش را بهتر بشناسید. پس پیشنهاد می کنیم حتما تا پایان مقاله بهترین کتاب های بازاریابی همراه ما باشید.
بازاریابی چیست؟
به طور کلی بازاریابی یعنی اجرای فعالیتهایی در محیط کسب و کار که جریان خدمات و کالا را از تولید کننده به مصرف کننده هدایت می کند. همچنین بازاریابی فرآیند برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای مربوط به شکل گیری، قیمت گذاری و توزیع خدمات و کالا است به شکلی که در تبادل انجام شده، اهداف فردی و سازمانی تأمین شوند.
کاتلر: دانش و هنر کشف، خلق و ارائه ارزش با هدف تأمین نیازهای یک بازار هدف همزمان با کسب سود.
انواع بازاریابی
طی سالهای اخیر حدود 146 نوع بازاریابی در دنیا معرفی شدند که در اینجا به معرفی برخی از آنها می پردازیم:
✅ بازاریابی دهان به دهان
✅ بازاریابی عصبی
✅ بازاریابی شبکه ای
✅ بازاریابی محتوا
✅ بازاریابی اینترنتی
✅ بازاریابی چریکی
✅ بازاریابی تلفنی
✅ بازاریابی صنعتی و …
معرفی 20 مورد از بهترین کتاب های حوزه بازاریابی
کتاب هایی که قصد معرفی آنها را داریم، بهترین کتاب های بازاریابی هستند که در چند سال اخیر موفقیت های زیادی را در حوزه تجاری و غیرتجاری کسب کرده اند؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم به مطالعه همه آنها بپردازید:
1. کتاب گاو بنفش
📚نویسنده: ست گادین
🔥کتاب گاو بنفش از کتاب های معروف بازاریابی است که مطالعه آن به هر فردی که در این حوزه قصد فعالیت دارد توصیه می شود. این کتاب نوشته ست گادین، یکی از نویسندگان شاخص در حوزه بازاریابی است.
تمرکز کلی این کتاب بر روی استراتژی تمایز در بازاریابی است و تنها راه موفقیت در کسب و کار را، متفاوت بودن می داند.
او معتقد است که طوری باید عمل کرد که تفاوتهای ما در ذهن مشتری بماند و باعث شود که مشتری از بین چندین گزینه، سراغ محصول ما بیاید. با خواندن کتاب گاو بنفش، یاد خواهیم گرفت که بین این همه گاو قهوه ای، چطور یه گاو بنفش باشیم؟!
ست گادین در این کتاب می گوید:
«مطمئن ترین راه برای شکست، خسته کننده بودن است. باید تصمیم بگیرید در کانون توجه باشید و موفق شوید یا کنار بایستید و شکست بخورید.»
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
2. کتاب مدیریت بازاریابی
📚نویسنده: فیلیپ کاتلر
کتاب مدیریت بازاریابی در سال 2010 توسط فلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی نوشته شده است، یکی از قدیمی ترین و بهترین کتاب های بازاریابی که تا به امروز راهنمای بسیاری از بازاریابان و فروشندگان بوده است. کاتلر در این کتاب اصول اولیه بازاریابی و چارچوب خلق ارزش برای مشتری را توضیح داده است.
اگر قصد دارید وارد دنیای بازاریابی شوید، بدانید اولین منبعی که باید مطالعه کنید این کتاب مدیریت بازاریابی است. اگر هم از قبل تجربه ای در حرفه بازاریابی دارید اما می خواهید به صورت اصولی با آن آشنا شوید، باز هم انتخابی جز این کتاب ندارید.
کتاب مدیریت بازاریابی، از نظر آمازون یکی از ۱۰۰ کتاب پرفروش در حوزه بازاریابی است که رتبه ۴ را به خود اختصاص داده است.
3. کتاب عبور از شکاف
📚نویسنده: جفری مور
کتاب عبور از شکاف نوشته جفری مور یکی از نویسندگان در حوزه بازاریابی و فروش است. او در این کتاب نمونه های واقعی را در قالب تحقیقات میدانی ارائه کرده و استراتژیهای مختلفی را بررسی کرده است. او در دهه 90 میلادی چرخه معروف عمر سازمان را مطرح کرد.
وقتی بازاری شروع می شود و سازمان در مسیر رشد قرار می گیرد، در این مرحله صاحبان مشاغل به بررسی راه های رشد، تبلیغات، تعهد محصول و خدمات خود هستند.
پس از گذشت مدت زمانی اگر سازمان نتواند محصول یا خدمات جدیدی را ارائه کند در شکاف گیر می افتد و تقریباً چنین وضعیتی برای اکثر کسب و کارها طبیعی است اما بعضی از آنها سالها در این شکاف می افتند و بعضی دیگر با پیش گرفتن رویکردی جدید، از آن خارج می شوند. شکاف بین مصرف کنندگان در مراحل اول که گذر از آن نیازمند ساز و کار متفاوتی است، داستان اصلی این کتاب است.
4. کتاب استراتژی اقیانوس آبی
📚نویسنده: چان کیم و رنه مابوریا
کتاب استراتژی اقیانوس آبی حاصل تحقیق درباره استراتژی های مختلف در صد سال گذشته است.
در این کتاب استراتژی کسب و کارها، به دو قسمت اقیانوس آبی و اقیانوس قرمز تقسیم بندی شده است. بیشتر کسب و کارها در اقیانوس قرمز فعالیت می کنند، جایی که مرز فعالیت صنایع مشخص شده و هر یک قوانین را می دانند. در این شرایط، کسب و کارها یا تلاش می کنند تا با هزینه کمتر ارزش آفرینی بیشتری ایجاد کنند و یا با حذف بعضی ویژگی های پر هزینه، خرید محصول را برای مشتری توجیه پذیرتر می کنند.
حال چان کیم و رنه مابوریا، معتقدند که به جای اقیانوس قرمز، باید به سراغ اقیانوس آبی برویم. استراتژی اقیانوس آبی چه می گوید؟ می گوید که به جای رقابت در شرایطی که سود کمی برای بیزینس به همراه دارد و پر ریسک است، روی تمایز کسب و کار و محصولات خود با سایر کسب و کارها تمرکز کنیم، نوآور باشیم و برای محصول و برند خود یک بازار جدید ایجاد کنیم.
در این صورت، تقاضای جدید ایجاد می شود، روی بازار خود تسلط کامل داریم، مشتریان جدید وارد بازار می شوند و رقابت از بین می رود! در نتیجه می توانیم سود بیشتر به همراه حاشیه امنیت بالاتری به دست بیاوریم!
نویسندگان این کتاب معتقدند که موفقیت، از نبرد با رقبا حاصل نمی شود، بلکه از ایجاد اقیانوس های آبی یا همان «فضاهای دست نخورده و آماده رشد بازار جدید» به دست می آید. پس اگر در ابتدای راه هستید و میخواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید و یا با کمک یک استراتژی خوب به موفقیت برسید، کتاب استراتژی اقیانوس آبی که جزء بهترین کتاب های بازاریابی و فروش محسوب می شود را از دست ندهید.
5. کتاب جنگ بازاریابی
📚نویسنده: آل ریس و جک تروت
کتاب جنگ بازاریابی یک کتاب تخصصی در زمینه کسب و کار و بازاریابی است که خواندن آن به تمام افرادی که یک بیزینس دارند یا قصد راه اندازی آن را دارند، توصیه می شود. این کتاب یک تفاوت با دیگر کتاب های بازاریابی دارد و آن هم این است که به جای استفاده از کلی اصطلاح تخصصی گیج کننده، نکات واضح و دقیق مارکتینگ را به زبانی ساده بیان کرده است.
این کتاب در لیست 5 کتاب پرفروش بازاریابی جهان قرار دارد. ال ریس و جک تروت نویسندگان این کتاب، بازاریابی را به جنگ تشبیه می کنند، مشتریان را به سرزمین های قابل فتح و رقبا را به دشمنانی که باید با آنها بجنگند. در بازاریابی نیز باید همانند یک جنگ به جای خدمت رسانی به مشتریان، به تاختن و جنگیدن با رقبا بپردازیم. مانند قانون جنگل که ماهی کوچک طعمه ماهی بزرگتر می شود، در تجارت هم اگر استراتژی مشخصی برای بقاء نداشته باشید، حذف خواهید شد.
روزنامه Business Week درباره این کتاب چنین گفته است:
«کتاب جنگ بازاریابی، متحول کننده و شگفت انگیز است!»
6. کتاب تأثیر
📚نویسنده: رابرت بی.سیالدینی
هر جا که صحبت از متقاعد کردن می شود، یاد اصول و فنون مذاکره در بازاریابی تلفنی می افتیم؛ اما متقاعد کردن فقط در گفتگو و مذاکره کاربرد ندارد، بلکه بازاریابی و فروش، کلاً بر پایه متقاعد کردن کار می کند! حال ما بدون اینکه اصول اخلاقی را زیر پا بگذاریم، چگونه می توانیم به یک متقاعد کننده همه فن حریف تبدیل شویم؟
کتاب تأثیر نوشته رابرت بی. سیالدینی، یکی از بهترین کتاب ها در حوزه نحوه تأثیرگذاری بر روی مشتری و فنون متقاعد کردن آنها است. اگر در حال یادگیری بازاریابی هستید یا به عنوان مدیر مارکتینگ یا کارشناس بازاریابی و فروش فعالیت دارید، کتاب تأثیر را در لیست کتاب هایی که قرار است بخوانید، قرار دهید!
این کتاب سال ها به عنوان یکی از منابع معتبر در دانشگاه های دنیا تدریس می شود و در آن درباره 7 اصل جهانی تأثیر و اینکه چگونه با استفاده از این هفت اصل به یک متقاعد کننده ماهر تبدیل شویم، صحبت شده است.
7. کتاب این است بازاریابی
📚نویسنده: ست گادین
کسانی که به دنبال یادگیری بازاریابی یا راه اندازی کسب و کاری هستند، به احتمال زیاد اسم ست گادین را بارها شنیده اند، نویسنده ای که علاوه بر نوشتن، بیزینس هایی را دارد، او یک فرد کارآفرین موفق آمریکایی است و دانش و تجربیات خود را در کسب و کارهایی که داشته در قالب چند کتاب به چاپ رسانده است. کتابهای ست گادین جزء معروف ترین کتاب های بازاریابی محسوب می شوند.
ست گادین در این کتاب، تعریفی جدید از بازاریابی ارائه داده است و حاصل 30 سال فعالیت را با زبانی ساده با خوانندگان به اشتراک گذاشته است. به طور مثال، کسب و کار ما باید به گونه ای پیش برود که اگر روزی تصمیم گرفتیم آن را تعطیل کنیم، دل مشتری ها برایمان تنگ شود و یا اینکه یه کسب و کار موفق، فقط یک خدمت و محصول نمی فروشد، بلکه این احساسات و جایگاه اجتماعی است که به محصول هویت میدهد.
8. کتاب بازاریابی چریکی
📚نویسنده: جی کنراد لوینسون
🔥در کتاب بازاریابی و فروش چریکی یاد خواهید گرفت که چطور با بودجه ای کم و فقط با به کارگیری تکنیکهای مدرن بازاریابی، از دیگر رقبای خود متمایز شوید و کسب و کار خود را توسعه دهید.
هدف این کتاب این است که چگونه کسب و کارها با روش های هوشمندانه و کم هزینه، مشتریان بیشتری جذب کنند، زیرا کسب و کارهای کوچک در ابتدای راه نمی توانند هزینه های زیادی را به بازاریابی اختصاص دهند.
با مطالعه کتاب بازاریابی چریکی می توانید به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل شوید و با تعیین استراتژی های درست و متناسب با شرکت، قدرت بازار را در دست بگیرید.
اصول بازاریابی چریکی طبق موارد زیر عمل می کند:
✅ کسب و کارهای نوپا و کوچک.
✅ بر اساس اصول روانشناسی در فروش اجرا می شود نه تجربه و حدس و گمان.
✅ سرمایه گذاری های اولیه بر اساس انرژی و قوه تخیل و نوآوری است نه منابع مالی.
✅ آمار و برآورد های اولیه بر اساس سود است نه میزان فروش.
✅ بازاریابان باید به تعداد ارتباطات خود بیفزایند و هر روز نفرات جدید وارد کنند.
✅ فراموش کردن رقابت و تمرکز بر روی همکاری با سایر کسب و کارها.
✅ بکارگیری درست از تکنولوژی روز دنیا.
9. کتاب رفتار مصرف کننده
📚نویسنده: مایکل آر.سولومون
این کتاب منبع خوبی برای یادگیری مهارتهای بازاریابی و شناخت رفتار مصرف کننده است. رفتار مصرفکننده، مباحث تأثیرگذار در مدیریت بازاریابی است که دانش مربوط به آن برای کسب و کارها در هر صنعتی ضروری است و از طریق آن میتوانید مشتریان خود را دسته بندی کنید (پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع مقاله دسته بندی مشتری را مطالعه نمایید).
هر فروشنده و بازاریابی باید به خوبی با نحوه رفتار مصرف کننده آشنا باشد و بداند که یک خریدار چگونه نسبت به محصولات او تصمیم گیری می کند. با شناخت رفتار مشتری، می توانید به خوبی در فرآیند فروش عمل کرده و موفق باشید. با مطالعه این کتاب و بررسی مثال های زیادی که در آن آورده شده است، شناخت و دید کاملی نسبت به رفتار مصرف کننده پیدا خواهید کرد.
10. کتاب از خوب به عالی
📚نویسنده: جیم کالینز
اگر حد و مرزی برای رشد و پیشرفت ندارید این کتاب برای شما است! کتاب از خوب به عالی نوشته جیم کالینز، یکی از بهترین کتاب های حوزه بازاریابی برای صاحبان کسب و کارهای نوپاست که نکات ارزشمندی را بیان کرده است.
جیم کالینز به همراه تیم خود، در مدت زمان پنج سال، تاریخچه و عملکرد 278 شرکت مختلف را تحلیل و بررسی کرده اند تا به این نتیجه رسیدند که چرا برخی از شرکت ها توانستند پیشرفت کنند و به وضعیت عالی برسند و برخی هم از جایگاهشان تکان نخوردند. همچنین اگه مشتاق رشد و ارتقای سطح فکری خودتان هم هستید، این کتاب خیلی به کارتان می آید.
11. کتاب اصول بازاریابی داده محور
📚نویسنده: مارک جفری
کتاب بازاریابی داده محور از مارک جفری، یکی دیگر از ۲۰ کتاب معروف بازاریابی و فروش در دنیا است.
آیا تاکنون پیش آمده که در جلسه با مدیران شرکت، تصمیم گرفته شود تا بودجه مربوط به بازاریابی را کاهش دهند؟ زیرا معتقدند با بودجه کمتر از این هم می توان به نتایج بهتر رسید. در شرایطی این چنین، اگر بازاریابان سلاحی قدرتمند داشته باشند، می توانند از بودجه خود دفاع کنند. این سلاح با بازاریابی داده محور قابل دستیابی است.
شرکت های پیشروی دنیا بازاریابی داده محور را دنبال می کنند؛ یعنی در ابتدا سوابق را ثبت می کنند، سپس به جمع آوری اطلاعات می پردازند و در آخر از معیارهای اصولی برای ارزیابی اطلاعات بهره مند می شوند. اما حجم داده ها زیاد است و دقیقاً باید طبق چه معیاری و بر چه اساسی آنها را جمع آوری کرد؟ ابزارهای صحیح برای ارزیابی کدام اند و اصلاً باید از کجا شروع کنیم؟ با مطالعه این کتاب یاد میگیرد که چگونه با دیتا در زمینه بازاریابی صحبت کنید.
12. کتاب استراتژی خوب استراتژی بد
📚نویسنده: ریچارد روملت
🎯کتاب استراتژی خوب استراتژی بد اثر ریچارد روملت، علاوه بر اینکه تعریفی جدید از استراتژی ارائه می دهد، درباره تفکر استراتژیک نیز صحبت می کند. ریچارد روملت مفاهیم و تعاریف رایج استراتژی را به چالش می کشد و آنها را به عنوان استراتژی بد تعبیر می کند و در مقابل نیز، الفبای یک استراتژی درست در زمینه بازاریابی را به ما آموزش می دهد.
تفکر استراتژیک برای راه اندازی و موفقیت در یک کسب و کار ضروری است و در این کتاب با بررسی تجربه شرکت های موفق و گاهی ناموفق، نکاتی کلیدی درباره تفکر استراتژیک یاد می گیریم. کتاب استراتژی خوب استراتژی بد به سه دسته از افراد پیشنهاد می شود: دانشجو های رشته مدیریت و علاقمندان به مباحث مدیریت و مارکتینگ، مدیران سازمان ها و کسانی که می خواهند یک رویکرد استراتژیک را در زندگی شخصی و کاری در پیش بگیرند.
13. کتاب جایگاه یابی
📚نویسنده: ال ریس و جک تروت
کتاب جایگاه یابی درباره این است که چگونه خودمان، برندمان و محصولاتمان را در ذهن مشتری ماندگار کنیم. نویسندگان این کتاب معتقدند برای این ماندگاری در ذهن مشتریان و پیدا کردن جایگاه مناسب در بین آنها، باید اولین باشیم این است که ما را “فراموش نشدنی” می کند.
ال ریس معتقد است برای رشد و موفقیت شما باید علاوه بر پیام، جایگاه خود را نیز در ذهن مشتری محکم کنید. به زبانی دیگر، مدیر یک کسب و کار باید قبل از هر چیز، نقاط قوت و ضعف خود و رقبایش را در ذهن مردم بفهمد. این کتاب سعی کرده است با مثال های مختلفی از برندهای معروف، دید خوبی از جایگاه یابی در کسب و کار به مخاطب بدهد و راه های نفوذ و ساختن یک جایگاه مطمئن در ذهن مشتریان را آموزش دهد. پس اگر قصد دارید برندی بسازید که در بازار پیشرو باشد و به ذهن ها نفوذ کنید، با مطالعه کتاب جایگاه یابی این مسیر در ذهنتان روشن می شود.
14. کتاب قلاب
📚نویسنده: نیر ایال و رایان هوور
چرا بعضی از محصولات توجه ما را به خود جلب می کنند در حالی که محصولات دیگر این طور نیستند؟ چه عاملی باعث می شود که از روی عادت با برخی محصولات ارتباط برقرار کنیم، انگار که یک قلاب ما را به آن محصول وصل می کند؟
قلاب یکی از بهترین کتاب های مارکتینگ و کسب و کار است و پیامش این است که چطور محصولی بسازیم تا مردم دوست داشته باشند و همیشه مخاطب را درگیر خودش کند! نیر ایال و رایان هوور، در این کتاب ما را با فرایندی آشنا می کند که شرکت های مختلف برای ایجاد عادات مشتری از آنها استفاده می کنند. یکی از راه های بهینه بازاریابی این است که با کمترین هزینه، بیشترین توجه مشتریان را به محصول جلب کنیم و آنها را به سمت خرید سوق دهیم.
حال این کتاب دقیقاً هدفش همین است! یعنی تکنیک هایی را بیان می کند که بدون نیاز به هزینه های زیاد، چرخه هایی ایجاد کنیم که کاربران به صورت خودکار، به سمت محصول ما برگردند.
15. کتاب قانون جاودانه بازاریابی
📚نویسنده: ال ریس و جک تروت
کتاب قانون جاودانه بازاریابی درباره اصول بازاریابی است که هر صاحب کسب و کاری باید بداند. ال ریس و جک تروت نویسندگان و مشاوران برتر بازاریابی دنیا، در این کتاب ۲۲ اصل بازاریابی را توضیح می دهند که دانستن این اصول باعث می شود مسیر کسب و کار را درست تر پیش ببریم. قوانینی که اگر آنها را نادیده بگیریم، به قیمت شکست خوردن کسب و کارمان تمام خواهد شد!
به طور مثال اگه شما مدرن ترین و بزرگترین هواپیمای دنیا را بسازید اما قانون گرانش را نادیده بگیرید، آن هواپیما هیچوقت از زمین بلند نمی شود!
در این کتاب از قانون رهبری تا قانون دسته بندی، قانون ذهن و کلی قوانین دیگر حرف زده شده و راهنمای خوبی است برای اینکه یک کسب و کار بتواند محصولات موفقی به بازار ارائه دهد.
در بخشی از این کتاب آمده است که:
«بازاریابی، جنگ محصولات نیست، جنگ ادراک است!»
16. کتاب بازاریابی
📚نویسنده: برایان تریسی
🧨کتاب بازاریابی نوشته برایان تریسی در سال 2014 منتشر شد و یکی از منابع مهم در زمینه بازاریابی نوین می باشد. این کتاب در 21 فصل به انواع استراتژی های فروش و متقاعد سازی می پردازد و ذهن خواننده را با مثال هایی کاربردی به روش های خاص بازاریابی معطوف می کند.
اولین استراتژی که در هنگام ورود به بازار مورد نظر می توانید داشته باشید این است که بدون جلب توجه و در یک مقیاس کوچک وارد بازار شوید و اینطور وانمود کنید که دنبال رقیب شدن برای آنها نیستید.
کمپانی اپل (apple) چنین استراتژی را داشته و در معرفی محصول آیفون خود از این روش استفاده کرده است به این شکل که با ارائه خدمات و کیفیت مناسب، مشتریان راضی بسیاری را تشکیل داده و در مدت کوتاهی به موفقیت عظیمی رسیده است و رقبا در این شرایط دیگر نتوانسته اند به رقابت ادامه دهند.
استراتژی بعدی این است که حواس رقبایتان را از محصولات مهم منحرف کنید. اگر رقبا دنبال رصد کسب و کار شما هستند، حواس آنها را به محصولات زیاد و کم سود جلب کنید و آنها را تشویق کنید تا سراغ بازارهایی بروند که کمترین سود را برای شما دارد.
17. کتاب قانون 10 برابر
📚نویسنده: گرنت کاردون
موفقیت بزرگ، حاصل چیزی فراتر از کارهای عادی ست! یعنی چه؟ یعنی اینکه شما در کسب و کارتان، همیشه نمی توانید فعالیت هایتان را در سطح متوسط نگه دارید ولی انتظار موفقیت چشمگیری را داشته باشید. اگر می خواهید به موفقیت های بزرگ برسید باید شانس و اقبال را کنار گذاشته و به دنبال کارهای بزرگ بروید.
کتاب قانون ده برابر نوشته گرنت کاردون، یک راهنمای گام به گام برای این مسیر است و نشان می دهد که چگونه موفقیت می تواند وظیفه، تعهد و مسئولیت شما باشد تا وقتی که به آن دست پیدا کنید!
با خواندن این کتاب یاد خواهید گرفت که چگونه به اهدافی که قبلاً فکر می کردید غیر ممکن است، برسید و هدف گذاری درست و راه های رسیدن به آنها را تمرین کنید.
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
18. کتاب نسل چهارم بازاریابی
📚نویسنده: فیلیپ کاتلر
کتاب نسل چهارم بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر پدر علم نوین در سال 2017 منتشر شده است که جالب است بدانید کاتلر این کتاب را در سن ۸۵ سالگی نوشته است.
امروزه بازاریابی سنتی به تنهایی نمی تواند مشکل کسب و کارها را برطرف کند اما اگر بتوانید در کنار بازاریابی سنتی، از تکنیک های بازاریابی دیجیتال هم بهره بگیرید، می توانید زمین بازی را دگرگون کنید. در این کتاب نه تنها تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال را یاد خواهید گرفت بلکه متوجه می شوید که چطور این دو را با هم ترکیب کنید و به آنچه می خواهید، برسید.
19. کتاب قبایل
📚نویسنده: ست گادین
برای اینکه یک کسب و کار و یا یک زندگی شخصی و اجتماعی موفقی داشته باشید، باید تأثیر گذار باشید، تغییر ایجاد کنید و در کل یک رهبر تمام عیار باشید.
شاید در نگاه اول فکر کنید که محوریت این کتاب رهبری و مدیریت است، درست است اما به خاطر داشته باشید چیزی که یک فرد را به یک رهبر ایده آل تبدیل می کند، منفعل نبودن و جریان سازی است! این جریان سازی، همان عنصر کلیدی است که فعالیت های بازاریابی را به موفقیت می رساند و شما را به رهبر تبدیل می کند!
تبلیغات و بازاریابی اگر تأثیرگذار باشند، برای یک کسب و کار بازده چندین برابری دارند. حال ست گادین در کتاب قبایل می گوید که طی میلیون ها سال، مردم تمایل داشتند و دارند که پیرو یک گروه باشند، یک گروه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و یا حتی یک گروه موسیقی و این چیزی است که ذاتیست و در طبیعت انسان وجود دارد.
20.کتاب بازاریابی پرمحتوا (جو پولیتزی)
📚نویسنده: جو پولیتزی
اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت میکنید و تمایل دارید در بین رقبای خود بیشتر دیده شود و فروش بالاتری را تجربه کنید، یکی از بهترین کتاب های حوزه بازاریابی کتاب بازاریابی پر محتوا است. در این کتاب یاد میگیرد که چگونه با محتوا مناسب ارزش و آگاهی از محصول و خدمات را برای مشتری خود به نمایش بگذارید.
🔥کلام آخر
ما در مجموعه راه فروش سعی کردیم در این مقاله نیز همانند مقالات بهترین کتاب های فروش تلفنی و بهترین کتاب های حوزه فروش در این مقاله از وبسایت راه فروش 20 مورد از بهترین کتاب های بازاریابی را به شما معرفی کنیم. کتاب هایی که با زبانی ساده، مفاهیم را درباره بازاریابی به خواننده انتقال می دهند. همچنین چند نمونه کتاب که به کار بازاریابان محتوا، مدیران کسب و کار و فروش هم بیاید را در معرفی ها گنجانده ایم.
خواندن این کتاب ها و رسیدن به درک بهتری از آن ها، باعث می شود فعالیت های بازاریابی بهینه و دقیق تری داشته باشیم و از اشتباهاتی همانند استفاده از جملات اشتباه در فروش در امان باشیم.
همچنین اگر فروشنده تلفنی هستید و میخواهید در این زمینه مهارت خود را افزایش دهید میتوانید در دوره رایگان فروش تلفنی و دوره جامع فروش تلفنی شرکت کنید. همچنین اگر خود دارای کسب و کار هستید میتوانید به صفحه مشاوره فروش و یا مشاوره در کسب و کار در مشهد در سایت ما مراجعه نمایید.
💎منتظر نظرات شما و معرفی بهترین کتاب های حوزه بازاریابی که تاکنون مطالعه کرده اید هستیم.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
10 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
هر چی از خوب بودن و مفید بودن کتاب اقیانوس ابی بگم کم گفتم.
ممنون از این که بهترین کتاب های بازاریابی رو به طور کامل لیست کردین.
سلام ماندانا جان، ممنون از این که نظر و تجربت رو با ما در میون گذاشتی. در نهایت خوشحالیم از این که مطالب ما برای شما مفید و کاربردی بوده.
از بین همه کتاب هایی که توی این مقاله معرفی کردین کتاب گاو بنفش یه چیز دیگست واقعا:)
سلام رویا جان، ممنون از این که تجربه خودت رو با ما در میون گذاشتی.
سلام، بهترین کتابی که من توی این لیست کتاب های بازاریابی که گذاشته بودین دیدم و تا الان اون رو مطالعه هم کردم کتاب بازاریابی پرمحتوا اثر جو پولیتزی بود.
سلام محمد رضا، از این که تجربه خودت رو با ما و سایر خوانندگان سایت راه فروش به اشتراک گذاشتی ازت ممنونم.
سلام ممنون از مقاله کاملتون در مورد بهترین کتاب های بازار یابی میخواستم منم با اجازتون یکی از کتاب هایی که اخیرا مطالعه کردم و به همین موضوع نزدیکم بوده و تونسته کمکم کنه رو معرفی کنم.
اسم این کتاب، کتاب بهترین قصه گو برنده استه!!!
سلام معصومه جان، ممنونیم از این که تجربه خودت رو با ما در میون گذاشتی و خوشحالیم از این که این مقاله تا الان مورد توجهتون قرار گرفته.
سلام،
من به عنوان یک خواننده این مطلب، باید بگویم که بهترین کتاب های بازاریابی از جانب مشتری که در اینجا معرفی شده اند، بسیار مفید و قابل استفاده هستند. این کتاب ها با بهره گیری از تحقیقات و تجربیات عملی، به خواننده ها کمک می کنند تا بهبود استراتژی های بازاریابی خود را با تمرکز بر تجربه مشتریان، دست یابند.
من به عنوان یک فردی که در صنعت بازاریابی فعالیت می کنم، به شدت توصیه می کنم که این کتاب ها را به همه کسانی که در این صنعت فعالیت می کنند یا علاقه مند به آن هستند، پیشنهاد کنم. همچنین، اگر شما به دنبال شناخت بهتر از تجربه مشتریان و اینکه چگونه می توانید استراتژی های بازاریابی خود را بهبود دهید، این کتاب ها حتماً برای شما مفید خواهند بود.
با تشکر از شما برای به اشتراک گذاشتن این مقاله.
سلام محمد رضا جان، خیلی خیلی خوشحالیم که کتاب هایی که در زمینه بازاریابی معرفی کردیم برای شما مفید بوده و تونسته نظر مثبت شمارو جلب کنه.
و در نهایت ممنون از این که صادقانه تجربه خودتون رو با ما در میون گذاشتین.