9 نکته در مورد زبان بدن در فروش که نمی دانستید✅
✨ زبان بدن مخصوصا در فروش حضوری را دست کم نگیرید. شما می توانید حرف درست را دقیقاً در زمان مناسب بزنید، اما اگر زبان بدنتان با پیام شما همخوانی نداشته باشد، سیگنال های کاملاً اشتباه را به خریدار خود می دهید و هنگامی که شما برای نهایی کردن فروش، درخواست می کنید ممکن است سیگنال اشتباه به مشتری بدهید! همچنین یکی از مهم ترین مواردی که در اصول مذاکره بازاریابی تلفنی و راه های موفقیت در فروش به آن اشاره می شود همین زبان بدن است.
حتی اگر شما از زبان بدن خود آگاه نباشید، افراد دیگر متوجه خواهند شد. سیگنال هایی که ناخودآگاه می دهید ممکن است روی شخص دیگر هم تأثیر بگذارد و اگر این سیگنال ها منفی باشد، می تواند بر روند مذاکره تأثیرگذار باشد، بدون اینکه هیچ یک از شما دلیل آن را بفهمید. به همین دلیل، خیلی مهم است که از آنچه بدنتان می گوید کاملاً آگاه باشید، مخصوصاً در هنگام فروش.
🎯 این مقاله دارای دو هدف است:
✔ به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که زبان بدنتان درست است.
✔ کمک می کند تا بتوانید زبان بدن مشتریان را مؤثرتر بخوانید.
زبان بدن چیست؟
تعریف ویکی پدیا:
«زبان بدن به برقراری رابطه بین دو نفر کمک می کند و تعامل را تنظیم می کند، اما می تواند مبهم باشد. از این رو، خواندن دقیق زبان بدن برای جلوگیری از سوء تفاهم در تعاملات بسیار مهم است».
شما درباره معنای بعضی از سیگنال ها خوانده یا شنیده اید، اما باید در ارزیابی خود دقیق باشید، زیرا باید به عنوان یک “زبان” در نظر گرفته شود، نه فقط چند کلمه در یک جمله که به طور تصادفی انتخاب شده است. بنابراین، مهم است که با پیام هایی که هنگام نمایش زبان بدن می دهید کاملاً هماهنگ باشید.
اهمیت زبان بدن در فروش
پیامی که در هنگام یک مکالمه فروش منتقل می کنید:
✅ 55 درصد ارتباط غیرکلامی و زبان بدن
✅ 38 درصد لحن صدا
✅ 7 درصد در کلماتی است که واقعاً استفاده می کنید.
مشتریان بالقوه بسیار بصری هستند و بیشتر تحت تأثیر پیام غالبی هستند که شما از طریق نحوه برقراری ارتباط با استفاده از بدن خود بیان می کنید.
بنابراین شما به عنوان یک فروشنده، همیشه نحوه بیان آنچه که می گویید مهم است. مردم همیشه زبان بدن را بیشتر از کلمات باور خواهند کرد و اگر شما یک چیز بگویید و پیام دیگری را با بدن خود نشان بدهید این خیلی بدتر می شود، نه تنها مشتری زبان بدن شما را باور می کند، بلکه تصور می کند که معنی آن را می داند، پس هیچگاه اهمیت زبان بدن در فروش را از یاد نبرید.
✔ اگر کلمات و زبان بدن شما با هم هماهنگ نباشند، خریداران به شما اعتماد نخواهند کرد.
✔ اگر نشان دهید که عصبی هستید، خریداران به شما اعتماد نخواهند کرد.
✔ اگر از خود مطمئن نباشید، نباید توقع داشته باشید از شما مطمئن شوند. شما باید از نظر جسمی و روحی مطمئن باشید تا آنها به شما اعتماد کنند.
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
ساده ترین روش برای اینکه زبان بدن شما با صحبت ها مطابقت داشته باشد و خریدار را وادار کند تا آنچه که می گویید باور کند این است که:
✅ چیزی را بفروشید که واقعاً به آن اعتقاد دارید.
✅ محصول خود را بشناسید.
✅ بدانید که معامله خوبی است و منافع دو طرف دیده می شود.
وظیفه شما این است که این ها را صادقانه بیان کنید و محصول مناسب را با فرد مناسب مطابقت دهید. اگر به چیزی که می فروشید اعتقاد دارید، احتمال زیادی وجود دارد که مشتری بالقوه شما به آن اعتقاد داشته باشد. در ادامه چند نکته بیان شده است که چگونه می توانید از زبان بدن خود برای افزایش فروش استفاده کنید.
همچنین ما در وب سایت راه فروش پیش از این در مقاله ای با عنوان اعتماد سازی در فروش تلفنی به راه های به دست آوردن و جلب اعتماد مشتری پرداخته ایم که مطالعه آن برای افزایش اعتماد سازی مفید است.
نکات زبان بدن در فروش
در اینجا نکاتی را بیان می کنیم که به شما کمک می کند زبان بدن خود را در هنگام فروش اصلاح کنید و اعتماد به نفس خود را نشان دهید.
خم شدن، احساس خستگی و کسالت را نشان می دهد. صاف بایستید، کمی به جلو خم شوید و شانه های خود را عقب نگه دارید، این اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری به شما می دهد. شانه های خود را شل کنید تا تنش به نظر نرسد!
1) با دیگران ارتباط برقرار کنید
سرعت صحبت کردن خود را با دیگران را مطابقت دهید. اگر خیلی سریع صحبت کنید، طرف مقابل احساس فشار می کند و بر عکس خیلی آهسته صحبت کردن نیز باعث می شود آنها فکر کنند که شما تنبل هستید. همچنین سعی کنید در حین مذاکره گاهی اوقات به نشانه تایید سر تکان دهید.
ضمن این که باید بدانید در هنگام صحبت کردن با افراد باید چه چیزهایی رو بگویید و یا این که به چیزهایی نباید اشاره کنید. ما پیش از این در مقاله جملات اشتباه در فروش به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم.
2) کنترل احساسات خود را داشته باشید
اگر دست هایتان بالا است و آنها را به هم می مالید، مشخص است که هیجان زده هستید و اگر آنها به هم چسبیده و کنار هم باشند، شما ناامید و یا عصبی هستید. دستان خود را در مقابل خود یا در کنار خود، در حالت استراحت قرار دهید و انگشتان خود را کنار هم قرار دهید. این نشان می دهد که شما مسلط بر احساسات خود هستید و کنترل خود را حفظ می کنید، مخصوصاً هنگامی که با مقاومت مشتری در برابر خرید مواجه میشوید؛ جایی که همه چیز می تواند احساسی و ناراحت کننده باشد.
بیشتر بخوانید: مشاوره کسب و کار در مشهد
3) خودتان را در موقعیت برابر قرار دهید
دست دادن می تواند باعث ایجاد رابطه و یا از بین رفتن آن شود. اگر بیش از حد فشار بیاورید، سلطه جو یا نادان تلقی می شوید، اما اگر خیلی ضعیف باشید، مردم فکر می کنند که اعتماد به نفس ندارید. وقتی گرم دست می دهید و احترام متقابل برای طرف مقابل دارید، بیانگر این است که در این مذاکره منافع هر دو دیده شده است.
4) از لمس صورت آگاه باشید
چیزی را مالش یا خراش ندهید: صورت، گردن، دست ها، بینی و… این معمولاً به عنوان پوششی برای دروغ تلقی می شود، بنابراین مراقب باشید که با دستان خود چه می کنید!
5) میزان تماس چشمی را در نظر بگیرید
💥بیشترین تماس ما از طریق چشمان ماست. ارتباط چشمی بسیار کم می تواند باعث شود که شما نامطمئن و متحیر به نظر برسید، مخصوصاً اگر سؤالات فروش زیادی بپرسید. سعی کنید حدود 70 تا 80 درصد مواقع ارتباط چشمی خود را حفظ کنید(مستقیم به مردمک نگاه نکنید به حاله کناری چشم نگاه کنید)، در این صورت به خریدار شما احساس اطمینان و آرامش دست می دهد که بداند شما (حداقل در ناحیه تماس چشمی) باز و صادق هستید.
6) اطمینان حاصل کنید که بازوهای شما با پیام شما مطابقت دارند
به این معنا است که از باز بودن بازوهای خود آگاه باشید. بازوها می توانند در مواقعی مانند یک مانع عمل کنند و باعث شوند که طرف مقابل احساس کند شما چیزی را پنهان می کنید. باز بودن بیش از حد و تکان دادن بازوها می تواند بیش از اندازه حواس پرت کننده باشد و باعث شود که طرف مقابل به جای گوش دادن به شما، روی آن و معنای پشت آن تمرکز کند.
7) لبخند بزنید
برای اینکه مخاطبان شما احساس راحتی داشته باشند، به آنها لبخند بزنید. این ساده است، اما لبخند زدن قدرتمندترین سلاح ما در ملاقات های رو در رو است. فقط مراقب باشید و بدانید کی باید از لبخند استفاده کنید.
📚بیشتر بخوانید: مشاوره در فروش و بازاریابی
8) حرکات خود را تغییر دهید
برای اینکه مخاطب خود را درگیر نگه دارید، حرکات خود را در مسیر ارائه تغییر دهید. حرکات باز، حرکات کوچک و حرکاتی که سر، بازو و دستان شما را درگیر می کند، بهترین هستند. همچنین عاقلانه است ژست هایی را که فقط دست ها یا فقط سرتان را درگیر می کنند.
9) مکث کنید
برای اینکه یک سؤال سخت راحت تر به نظر برسد، مکث کنید، به آرامی نفس بکشید این به شما زمان می دهد تا فکر کنید، سپس در حالی که در چشمان سؤال کننده نگاه می کنید، پاسخ دهید.
حتی زمانی که بصورت تلفنی با مخاطب در ارتباط هستید باید آرامش و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. چون اگر این کار را نکنید، مشتری شما را انتخاب نخواهند کرد و به عنوان یک فرد مورد اعتماد و ارزشمند دیده نمی شوید.
اگر بتوانید در تماس چشمی از جمله حرکات ابرو، حالات چهره، رفتار تنه و بازوها و فعالیت پاها تسلط داشته باشید، در راه رسیدن به یک قرار ملاقات خوب موفق خواهید بود و خواهید توانست یک ارتباط موفق با مشتری داشته باشید.
همچنین با ثبت نام و شرکت در دوره رایگان فروش و بازاریابی می توانید بر مهارت های خود در زمینه فروش اضافه کنید.
نحوه استفاده از زبان بدن برای افزایش فروش
بازوها و نیم تنه در زبان بدن
🔥روشی که بازوها و نیم تنه خود را نگه می دارید می تواند چیزهای زیادی را در مورد آنچه فکر می کنید نشان دهد.
اگر دست هایتان را به طور طبیعی روی هم می گذارید، با قرار دادن دست هایتان روی پاهایتان در حین گوش دادن، از این کار جلوگیری کنید.
وضعیت شما چیزهای زیادی را نشان می دهد، پس کمی به جلو خم شوید و روی گوش دادن فعال تمرکز کنید . اگر عادت عصبی کلیک کردن بر قلم یا ضربه زدن به انگشتان پا دارید، قلم را کنار بگذارید و پاهای خود را روی مچ پای دیگر خود بگذارید. در غیر این صورت، زبان بدن شما به فرد احتمالی می گوید که شما بی حوصله یا آشفته هستید.
حرکت پاها در زبان بدن
پاهای شما در طول قرار ملاقات نباید مورد توجه قرار بگیرند مگر اینکه در نوع خاصی از فروش باشید. با این حال، فروشندگان معمولاً به کنترل پاهای خود در طول جلسه فکر نمی کنند.
بنابراین، باز هم به انگشتان پا ضربه نزنید، دائماً پاهای خود را روی هم نزنید و تمام تلاش خود را انجام دهید تا مشتری شما در طول صحبت کردن فراموش کند که به پای شما توجه کنذ.
همیشه به یاد داشته باشید که عبارات غیرکلامی شما باید مثبت باشد تا پاسخ مطلوبی از خریدار دریافت کنید.
ارتباط چشمی در زبان بدن
آیا واقعاً چشم ها دریچه ای به روح هستند؟ چه درست باشد چه غلط، مردمک ها یکی از معدود نواحی بدن هستند که نمی توانیم کنترل کنیم.
چشم ها و ابرو ها داستان های شگفت انگیزی را روایت می کنند، همانطور که اکثر واکنش های عاطفی شما به آنچه مردم می گویند و انجام می دهند، در چهره شما نشان داده می شود.
اگر در طول جلسه با مشتری کمترین تماس چشمی را برقرار می کنید، احتمالاً آنها فکر می کنند که حواس شما پرت شده است یا علاقه ای به صحبت های آنها ندارید. به همین ترتیب، اگر در حین صحبت با آنها تماس چشمی برقرار نکنید، می تواند باعث شود که آنها احساس کنند که در مورد آنچه می گویید بی صداقت هستید و بعید است که به شما اعتماد کنند.
در طول تعامل فروش با مشتریان احتمالی و مشتریان خود تماس چشمی برقرار کنید و مطمئن شوید که حالت چهره شما آرام است. این نه تنها به آنها اجازه می دهد تا احساس آرامش کنند و به شما اعتماد کنند، بلکه با حفظ تماس چشمی، می توانید گشاد شدن مردمک چشم را تماشا کنید و بفهمید که مشتری به چه چیزی فکر می کند.
به طور کلی، مردمک ها در هنگام خوشحالی یا علاقه گشاد می شوند و زمانی که نگران یا ناراحت هستند تنگ می شوند.
حالات چهره در زبان بدن
در طول زندگی، ما از چهره خود برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنیم. حالات چهره نه تنها با آنچه که چشمان شما به تصویر می کشند، بلکه به روش های زیر هم منتقل می شود:
✅ هنگام صحبت کردن، دهان شما حرکت می کند.
✅ بینی شما چروک می شود.
✅ پیشانی شیاردار یا آرام.
✅ تنشی که در گردن شما ایجاد می شود.
هنگام صحبت، مطمئن شوید که لبخند می زنید. این نشان دهنده این است که شما نسبت به اطلاعاتی که می دهید مثبت هستید و از اینکه می توانید دانش و تجربه خود را با مشتری به اشتراک بگذارید خوشحال هستید و این گونه میتوانید بر رفتار مشتری تاثیر گذار باشید.
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
در حین تعامل با مشتری، از زبان بدن خود آگاه باشید
زبان بدن شما در طول یک جلسه فروش می تواند به راحتی بر ضد شما باشد، بنابراین توجه داشته باشید که احساس شما همیشه آن طور نیست که شما درک می کنید. مثلاً اگر سردتان است، به یاد داشته باشید که روی جمع کردن بازوها و قوز کردن شانه هایتان نشان می دهد که شما حالت دفاعی دارید، حتی اگر اینطور نباشید.
مشتری، شما را نمی شناسد، بنابراین آنها از نشانه های غیرکلامی در زبان بدن برای خواندن اطلاعات شما استفاده می کنند. در طول قرارهای خود از زبان بدن خود آگاه باشید، سیگنال های مناسب بدهید و اولین برداشت مشتری خود را به خوبی ایجاد کنید.
اصل تشابه در زبان بدن
راه ایده آل برای به تصویر کشیدن خود در یک تعامل فروش این است که زبان بدن مشتریان را منطبق و منعکس کنید. با انعکاس ژست ها، حرکات و حالت های مشابه مشتری، او را به آرامش می رسانید و باعث می شوید که در طول جلسه تا حد امکان احساس راحتی کند.
با این حال، مرز باریکی بین شما و مشتری وجود دارد. هدف این است که باعث شوید طرف مقابل در حضور شما احساس راحتی کند و نشان دهید که درگیر، علاقه مند و متمرکز روی او هستید. با تسلط بر هنر تطبیق و بازتاب زبان بدن مشتریان در طول تعاملات فروش خود، مطمئناً ارائه های آینده خود را بسیار موفق تر خواهید دید.
کتاب، یک منبع خوب برای یادگیری زبان بدن در فروش
یکی از منابعی که همواره میتوانید برای یادگیری زبان فروش و یا هر چیز دیگری از آن استفاده کنید کتاب است. مثلا برای یادگیری بازاریابی میتوانید از لیست بهترین کتاب های بازاریابی یکی را انتخاب کرده و مطالعه کنید. در مورد زبان بدن در هنگام فروش نیز کتاب های خوبی به تازگی ترجمه و منتشر شده است. از کتاب های خوبی که در زمینه زبان بدن در هنگام فروش تلفنی نوشته شده است می توان به کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش نوشته اقای سید حجت بزاز زاده و مینا صابونچی اشاره کرد. این کتاب توسط انتشارات طلایی چاپ و منتشر شده است.
علاوه بر کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش میتوان به کتاب کتاب زبان بدن و استفاده از آن برای شناخت و جذب دیگران نوشتهی تری دی. کلارک اشاره کرد. در ادامه نظر یکی از کسانی که این کتاب را مطالعه کرده است با هم میبینیم:
نمونه رو کامل خوندم.بدون حرف بی ربط و فرعی، سریع رفته سر اصل مطلب و حدود ۶ تا نکته مهم و جالب یاد گرفتم تو همین نمونه. ساده، قابل فهم و مفید و علمی هست آموزه های نویسنده
📝کلام آخر
فروش گفتگوی یک طرفه نیست! مشتریان می توانند با لمس صورت یا جمع کردن بازوها سیگنال های منفی یا مثبت را به سمت شما ارسال کنند. همانطور که نسبت به بدن خود و با استفاده از کلمات اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید، مراقب باشید که مشتریان بالقوه در طول جلسات چه می کنند.
مهم نیست که در یک زمین چقدر خوب تمرین شده باشد یا اینکه یک رویکرد خاص قبلاً با دیگران چه اندازه خوب کار کرده است. هر مشتری بالقوه منحصر به فرد است و ممکن است به ارتباطات کلامی و غیرکلامی شما مانند مشتریان قبلی پاسخ مثبت ندهد.
با خواندن و یادگیری نشانه ها، اگر نشانه ای از بی حوصلگی، ناباوری و یا سایر پاسخ های نامطلوب را از سمت مشتری مشاهده کردید، می توانید استراتژی فروش خود را در همان لحظه تنظیم و تغییر دهید.
اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد فروش تلفنی و یادگیری تکنیک های فروش تلفنی هستید پیشنهاد می کنیم در دوره فروش تلفنی سایت راه فروش شرکت نمایید و کتاب های مرتبط با زبان بدن مانند خلاصه کتاب شیوه گرگ را که یکی از بهترین کتاب های حوزه فروش است را مطالعه نمایید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
18 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
یکی از چیزهایی که من خیلی شنیدم و همیشه برام سوال بوده این بوده که باید از زبان بدن برای افرایش فروو و یا جلب مشتری استفاده کرد و خب راهکاری که همیشه ارائه میشه اینه که این نکته ها رو یاد بگیر و هنگام فروش هات اجرا کن اما موضوعی که هست اینه که من اکثرا وقتی توی موقعیت های جدی هستم به کلی فراموش میکنم استفاده از زبان بدن برای فروش رو و یا وقتی هم که اجرا میکنم خیلی مصنوعی به نظر میرسه.
میخواستم ببینم راه دیگه ای ممکن نیست برای استفاده و یا یادگیری از زبان بدن؟!
درود برشما
اگه تازه وارد حوزه بازاریابی و فروش تلفنی شدین، بهترین راهکار اینه که تکنیک های زبان بدن در فروش تلفنی رو روی یک کاغذ بنویسین و جلوی مانیتور خودتون بچسبونین تا جلوی چشمتون باشه، رفته رفته بهش عادت میکنین.
مدیر فروشی که زبان بدن رو ندونه هیچی از وظایف خودش رو هم نمیدونه
سلام الیاس جان، دقیقا همین طوره.
به همین خاطر ما در سایت راه فروش یک مقاله نوشتیم و وظایف مدیر فروش تلفنی رو به طور کامل توضیح دادیم.
من شنیدم که زبان بدن با روان شناسی در فروش رابطه مستقیم داره. درسته ؟!
سلام مهدی جان، دقیقا همینطوره که گفتی.
ما در سایت راه فروش در یک مقاله به صورت جدا به روانشناسی در فروش تلفنی اشاره کردیم که میتونی این مقاله رو بخونی:)
واقعا زبان بدن، یکی از ابزارهای قدرتمند فروشه از نظر من و هر فروشندهای باید روی اون تسلط زیادی داشته باشه .خیلی وقت ها میشه با استفاده از حرکات مناسب و صحیح با مشتری ها بهتر ارتباط برقرار کرد و در نتیجه فروش بیشتری داشت
سلام یونس جان، واقعا همینطوره که فرمودین.
ممنون از این که نطرتون رو با ما در میون گذاشتین.
کاش در مورد ارتباط چشمی موقع فروش بیشتر صحبت میکردین
سلام یحیی جان، ممنون از این که نظرت رو با ما در میون گذاشتی.
در اپدیت های بعدی مقاله زبان بدن حنما به پیشنهاد شما هم توجه خواهیم کرد.
کاش برای هر مورد عکس یا فیلم هم قرار میدادین تا ما کامل متوجه بشیم که هر مورد دقیقا برای چه نوع حرکت بدنیه
سلام رضا جان، ممنون از پیشنهاد خوبت. حتما سعی میکنیم در آپدیت هایی که برای این مقاله در نظر میگیریم نکته ای که شما فرمودین رو هم پوشش بدیم.
ممنون از این که نظر خودت رو با ما در میون گداشتی.
واقعا این مقاله زبان بدن یه مقاله خیلی خوبی بود. واسه این هایی که نوشتن به چه درد میخوره من امروز توی یه دونه جلسه دیدم که طرف مدام داره خودش و صورتش رو میخارونه متوجه شدم که داره یه چیزی رو پنهون میکنه و دروغ میگه. واقعا کاربردی و مفید نوشتین این مقاله رو.
ممنون از سایت خوب و باحالتون. من اگه بخوام بیشتر در مورد فروش تلفنی یاد بگیرم باید چه کار کنم به نظر شما ؟!
سلام حمید جان از این که مقاله ما در مورد زبان بدن برای شما مفید بوده و در زندگی روزمره تونستین از اون استفاده کنین خیلی خیلی خوشحالیم.
در مورد یادگیری فروش تلفنی پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله تکنیک های فروش تلفنی رو که یک مقاله کامل و جامع هست رو مطالعه کنید و بعد از اون در دوره رایگان فروش تلفنی شرکت کنید. البته ما یک دوره کامل برای فروش تلفنی هم با عنوان دوره جامع فروش تلفنی داریم که میتونی در انتها توی اون هم شرکت کنی و در کار خود تبدیل به یک فروشنده همه فن حریف بشی.
اما اگه کسب و کار داری و دنبال راه های رشد در داخل کسب و کار خودت هستی پیشنهاد میکنیم از صفحه مشاوره در بازار یابی از بالای صفحه اقدام به پر کردن فرم کنی تا ما باهات تماس بگیریم و در این راه بتونیم کمکت کنیم.
ممنون از این که به صورت کامل زبان بدن رو در هنگام فروش توضیح دادین. من فکر میکنم کلا زبان بدن خیلی مهم باشه چه توی فروش و چه توی زندگی عادی.
سلام مهدی جان، دقیقا همینطوره و زبان بدن بسیار مهم و پر کاربرده. شما با دونستن و اطلاع داشتن از اون میتونین توی مذاکرات و حتی بحث های روز مره موفق تر از گذشته باشید.
واقعا زبان بدن توی فروش تلفنی هم مهمه؟! اخه خریدار که مارو از پشت گوشی نمیبینه؟! پس دلیل این همه تاکید روی زبا بدن چی میتونه باشه؟!
سوال خوبی کردین، زبان بدن مناسب بشدت در مدیریت حالت شما تاثیر داره، و این مدیریت حالت و پوزیشن شما تاثیر بالایی روی لحن صدای شما داره.
مثلاً نحوه صحبت کردن شما در حالت دراز کشیده خیلی فرق میکنه با اینکه پشت میذاره کاریتون بشینید و با مشتری تلفنی صحبت کنین. منظور از زبان بدن در فروش تلفنی این هست، توجه به مدیریت حالت در بدن و لحن صدا