0 تا 100 وظایف کارشناس فروش تلفنی و مدیر فروش| راه فروش
🎯اگر به تازگی وارد حوزه فروش شده اید و میخواهید در مسیر فروش تلفنی فعالیت کنید به شما تبریک میگوییم. فروش تلفنی یکی از مهارت های فروش مستقیم است که شما میتوانید با فراگیری مهارت های مربوط به آن به یک فرد متخصص و تاثیرگذار تبدیل شوید.
اما برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش خوب باید بدانید دقیقا مهارت ها و وظایف مدیر فروش تلفنی چیست تا با یادگیری آنها به یک فروشنده تلفنی حرفه ای تبدیل شوید.
اما قبل از آن که ببینیم مدیر فروش چه وظایفی دارد میخواهیم به صورت خلاصه توضیح دهیم که فروش تلفنی چیست و فروشنده تلفنی کیست!
این مقاله برای چه افرادی مناسب است؟!
مقاله وظایف کارشناس فروش تلفنی و مدیر فروش برای تمام کسانی که به تازگی به سمت مدیریت فروش انتخاب شده اند و یا اینکه از قبل مدیر فروش بوده اند و اکنون به دنبال افزایش دانش و بازنگری دانش خود هستند مفید و کاربردی میباشد.
فروش تلفنی چیست؟!
به طور خلاصه میتوان گفت فروش تلفنی یکی از روش های ساده و کاربردی برای فروش محصولات است که معمولا توسط شرکت ها برای فروش محصول و یا خدمات استفاده میشود. در فروش تلفنی فروشنده با استفاده از تلفن با مشتریان تماس میگیرد و محصول و خدمات خود را به آن ها معرفی کرده و سعی میکند محصول خود را به آن ها بفروشد. همچنین برای یادگیری اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به مقاله فروش تلفنی چیست مراجعه کنید.
مدیر فروش کیست؟
مدیر فروش کسی است که به خوبی با اهداف سازمان، محصول و بازار آشناست و می تواند با تعیین یک استراتژی مناسب سهم خوبی از بازار را از آن خود و مجموعه تحت مدیریتش کند. مدیر فروش علاوه بر ان باید تیم فروش را نیز رهبری کند تا در مسیر اهداف سازمان درست حرکت کنند.
تفاوت فروش تلفنی با بازاریابی تلفنی چیست؟
همان طور که از عنوان این بخش هم مشخص است فروش تلفنی با بازاریابی تلفنی تفاوت های زیادی دارند. به طور خلاصه میتوان گفت در فروش تلفنی هدف اصلی ما فروش محصول و یا خدمات به مشتری است یعنی هدف ما از تماس ارائه محصول و انجام معامله است اما در بازاریابی تلفنی هدف اصلی تبلیغ محصول و حذب توجه برای برند است نه فروش مستقیم محصول.
💥به طور کلی، میتوان گفت که فروش تلفنی برای فروش مستقیم و بازاریابی تلفنی برای ایجاد ارتباطات و افزایش شناخت برند استفاده میشود.
در ادامه به طور کامل تر به تفاوت های مدیر فروش با مدیر بازاریابی میپردازیم.
تفاوت مدیریت فروش و بازاریابی
یکی از بزرگترین چالش های سازمان ها این است که از یک نفر برای مدیریت واحدهای بازاریابی و فروش استفاده میکنند و تمام مسئولیت ها را به یک نفر می سپارند. اصلی ترین هدف از این اقدام این است که با کمترین هزینه در سازمان بالاترین بهره وری استخراج شود. در صورتی که این نوع تفکر اشتباه است چرا که فروش و بازاریابی دو علم جدا از هم هستند. در ادامه به مهم ترین تفاوت های مدیریت بازاریابی و فروش میپردازیم:
- تیم بازاریابی باید به دنبال توسعه بازار و جذب لید باشد (سرنخ های جدید باشد) اما مدیریت فروش به دنبال تبدیل لیدها و افزایش فروش و مدیریت نیاز مشتریان است.
- ما در بازاریابی اقداماتی انجام می دهیم که افراد جدید وارد سازمان شوند در حالی که در فروش باید اقداماتی را انجام دهید که مشتریان بالفعل را راضی نگه دارید.
به دلیل تفاوت های گفته شده و حجم کار بالا در دو واحد بازاریابی و فروش نیاز است تا این دو واحد بصورت مجزا و با داشتن دو مدیر متفاوت فعالیت کنند اما این دو تیم باید کاملا در کنار هم باشند و در یک راستا حرکت کنند.
حال که دانستید فروش تلفنی چیست و فروشنده تلفنی کیست و چه تفاوتی با بازاریاب تلفنی دارد میخواهیم به موضوع اصلی این مقاله یعنی وظایف مدیر فروش تلفنی چیست بپردازیم.
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
مهم ترین وظایف کارشناس فروش تلفنی
در ادامه با ما همراه باشید تا مهمترین وظایف کارشناس فروش تلفنی را بررسی کنیم:
1️⃣ تماس گیری با مشتریان
اولین و مهمترین وظیفه کارشناس فروش تلفنی ارتباط تلفنی با لید ها( سرنخ) است. کارشناس فروش تلفنی باید با مشتریان تماس بگیرد و برای محصولات یا خدمات شرکت بازاریابی کند. ارتباط گیری با مشتریان برای نیروی فروش تلفنی یکی از وظایف اساسی است.
🥇 قدم اول در در این فرآیند این است که ابتدا نیروی فروش تلفنی لیستی از مشتریان مورد نظر خود را تهیه کند. این لیست تماس در شرکت های مختلف به روش های متفاوتی تهیه میشود که بستگی به روش های بازاریابی آن شرکت دارد.
🥈 قدم دوم این است که با استفاده از ابزارهای مختلف مانند سیستم تلفنی، نرم افزارهای CRM و دیگر ابزارهای دیجیتال با مشتریان تماس برقرار کند. وقتی تماس برقرار شد، نیروی فروش تلفنی باید خود را به مشتری معرفی کند و هدف از ارتباط با مشتری را مطرح کند. (مخصوصا در تماس اول)
🥉 در قدم بعد کارشناس فروش تلفنی باید برای جلب توجه مشتری، اولویتهای آن را شناسایی کند و به نیازهای لید(سرنخ) توجه کند. بهتر است در این فرآیند، نیروی فروش تلفنی از استراتژیهای بازاریابی موثر استفاده کند تا بتواند مشتری را به خرید محصولات یا خدمات شرکت ترغیب کند.
2️⃣ معرفی محصولات و خدمات
یکی از وظایف مهم کارشناس فروش تلفنی این است که شناخت کامل نسبت به محصول داشته باشد. هر چه قدر شناخت شما نسبت به محصول و خدمات شرکت بیشتر باشد، اعتماد به نفس شما برای ارتباط با مشتری و پاسخ به سوالات مشتری بیشتر می شود و خیلی راحتتر می توانید با مشتری ارتباط بگیرید.
از همه مهمتر با این اتفاق نیروی فروش تلفنی به راحتی با زبانی ساده و قابل فهم، محصولات و خدمات شرکت را به مشتریان معرفی میکند و در این شرایط است که مشتری متوجه می شود شما یک فروشنده تلفنی آماتور نیستید!
3️⃣ پاسخ به سؤالات مشتریان
نیروی فروش تلفنی باید بتواند به سوالات مشتریان در مورد محصولات و خدمات به خوبی پاسخ دهد و برای حل مشکلات و ابهامات مشتریان راهکار داشته باشد.
به همین دلیل در مورد شماره 2 (معرفی محصولات و خدمات) اشاره کردیم که نیروی فروش تلفنی باید حتما اطلاعات کافی در مورد محصولات و خدمات شرکت داشته باشد تا بتواند به سوالات مشتریان در مورد ویژگیها، مزایا، قیمت و شرایط فروش محصولات و خدمات پاسخ دهد.
یکی از راهکار های موثر در این قسمت این است که شما سوالات متدوال مشتریان (FAQ) خود را آماده کنید و قبل از تماس با مشتری به آنها پاسخ دهید و این سوالات باید همیشه در زمان تماس تلفنی کنار شما باشد تا به طور کامل بر آن ها مسلط شوید.
وقتی از سوالات متداول مشتریان استفاده می کنید، چون از قبل به سوالات مشتریان پاسخ داده اید، کاملا با اعتماد به نفس بالایی وارد ارتباط تلفنی می شوید و حتی می توانید با بیان مثالها و مطالب کاربردی به سوالات مشتریان پاسخ دهید و از زبان ساده و قابل فهمی برای توضیح و پاسخ به سوالات استفاده کنید.
4️⃣ ثبت سفارشات
گاها دیده می شود که فروشنده های تلفنی خیلی با عجله می خواهند فقط فروش را نهایی کنند، اما به این نکته مهم توجه نمیکنند که مشتری این موضوع را کامل متوجه می شود!
تحت هیچ شرایطی شتاب زده عمل نکنید، صبور باشید و تا زمان نهایی شدن سفارش مشتری سعی کنید با خونسردی کامل با او در ارتباط باشید. اطلاعات لازم را در مورد محصول به مشتری بدهید و اطلاعات لازم را برای صدور فاکتور از مشتری بگیرید تا نیاز نباشد چند دقیقه بعد دوباره با آنها تماس گرفته و اطلاعات فراموش شده را دوباره از آن ها بگیرید.
🔥سعی کنید اطلاعات کامل مشتری را در CRM ثبت کنید تا همکاران شما در اولین فرصت رسیدگی کنند و از طرفی طریقه رسیدن کالا و یا هر چیز دیگری را به مشتری اطلاع بدهید.
نکته مهم: وقتی مشتری پیش پرداخت می دهد، او را می توانید مثل کسی که بین زمین و آسمان است تشبیه داد نه همانند کسی که فروش خود را قطعی کرده است! این مشتری در حالتی قرارد دارد که شما باید با او تماس بگیرید و بابت اعتماد و خرید که از شما داشته است تشکر کنید. این نوع رفتار بشدت به مشتری حس خوبی میدهد و باعث میشود تا مشتری نسبت به خرید محصول پشیمان نشود.
5️⃣ پیگیری سفارشات
یکی از وظایف کارشناس فروش تلفنی این است که باید پیگیر سفارشات مشتری از طریق تماس تلفنی یا ایمیل باشید (برای چگونگی استفاده از هر کدام میتوانید به مقاله بازاریابی تلفنی یا بازاریابی ایمیلی مراجعه کنید). مطمئن شوید که سفارش مشتری به دست او رسیده است.
معمولا در شرکت های بزرگ که محصول محور هستند از سیستمهای مدیریت سفارشات (OMS) استفاده می کنند، که این اتفاق خوبی است پس سعی کنید کار کردن با آن را یاد بگیرید.
اما گاها دیده می شود که برخی از فروشندگان به محض گرفتن پول از مشتری کامل او را رها می کنند و دیگر یک تماس هم با مشتری نمیگیرند! ما به این نوع فروش، فروش یک بار مصرف می گوییم، ارزش یک مشتری فقط یک بار فروختن نیست، پس مراقب باشید تا شما در این دام نیوفتید!
نکته مهم: شما باید حتما ظرفیت کافی برای پاسخ گویی به مشتری را که محصول به دست او نرسیده را داشته باشید. زمانی که مشتری با شما تماس می گیرد و شکایت میکند که چرا محصول بدست من نرسیده است شما باید با ملایمت تمام با او صحبت کنید و سعی کنید مشتری را آرام کنید، تحت هیچ شرایط نباید با مشتری بحث و مجادله داشته باشید.
6️⃣ گزارشدهی: قدرت شما دیتای شماست!
نیروی فروش تلفنی باید گزارشدهی مربوط به فعالیتهای خود را به مدیر فروش خود ارائه دهد تا بهبود فرآیندها و بهبود عملکرد خود را تسهیل کند. گزارشدهی در فروش تلفنی بسیار مهم است و به شرکت کمک میکند تا بهترین تصمیمات را بگیرد و بهبود عملکرد خود را ارتقا دهد. برای گزارشدهی در فروش تلفنی، نیروی فروش تلفنی باید به دقت و با استفاده از اطلاعات دقیق از فعالیتهای خود گزارش تهیه کند.
🔔برای گزارشدهی در فروش تلفنی، میتوان از سیستمهای مدیریت رابطه با مشتریان (CRM) و سیستمهای مدیریت فروش (Sales Management) استفاده کرد. این سیستمها به نیروی فروش تلفنی امکان میدهند تا اطلاعات مورد نیاز را جمعآوری کند و به دقت گزارشهای مختلف را تهیه کند.
گزارشهایی که نیروی فروش تلفنی میتواند تهیه کند شامل گزارش تعداد تماسهای ورودی و خروجی، تعداد فروش، تعداد سفارشات، درآمد فروش، میانگین زمان مکالمه با مشتریان و نحوه پاسخ به سوالات مشتریان است.
همچنین، برای گزارشدهی در فروش تلفنی، نیروی فروش تلفنی میتواند از معیارهای کلیدی عملکرد (Key Performance Indicators) استفاده کند، از جمله درصد تبدیل سفارشات به فروش، میانگین فروش در هر تماس تلفنی، درصد افزایش فروش و درصد کاهش فروش.
مهم ترین وظایف مدیر فروش تلفنی
مدیر فروش یک شرکت، مسئولیتهای بسیار بیشتری را در مقایسه با کارشناس فروش تلفنی در ارتباط با فرآیند فروش دارد. به طور کلی، وظایف مدیر فروش شامل موارد زیر میشود:
1️⃣ برنامهریزی و استراتژی فروش
مدیر فروش با توجه به وضعیت بازار و رقبا، برنامهریزی و استراتژی فروش شرکت را تعیین میکند. مدیر فروش باید به دقت بازار را بررسی کند و برنامههایی برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش شرکت تدوین کند.
2️⃣ مدیریت و پیشبرد فروش
مدیر فروش باید فرآیند فروش را مدیریت کند و تلاش کند تا به دستاوردهای مشخصی برسد. باید به دقت پیشرفت فعالیتهای فروش را پیگیری کند و تلاش کند تا به اهداف تجاری شرکت برسد.
3️⃣ مدیریت نیروی فروش
مدیر فروش باید نیروی بازاریاب تلفنی و میدانی شرکت را مدیریت کند و تلاش کند تا با ایجاد محیطی پویا و مساعد، آنها را به بهبود فعالیتهای خود ترغیب کند. او باید به تیم فروش انگیزه بدهد و آنها را در راستای اهداف تجاری شرکت هدایت کند.
4️⃣ آموزش و ارتقای دانش نیروی فروش
مدیر فروش باید به نیروی فروش شرکت آموزشهای لازم را ارائه کند تا آنها بتوانند به بهترین شکل ممکن فعالیت کنند. باید به دنبال ارتقای دانش فنی و فروشی نیروی فروش باشد که این مورد یکی از مهمترین وظایف مدیر فروش است. به عنوان مثال باید به کارآموزان خود اموزش دهد که از جملات اشتباه در فروش استفاده نکنند.
5️⃣ گزارشدهی
مدیر فروش باید به دقت گزارشهای مختلف را تهیه کند و بهترین تصمیمات را برای بهبود عملکرد شرکت بگیرد و به تیم فروش اعلام کند.
نکته مهم: هر چقدر این گزاراش های ماهانه دقیق تر باشد امکان بهینه تر کردن مسیر کاری در تیم فروش بهتر و ساده تر خواهد شد به همین دلیل است که میگویند دقت در ثبت دیتا خیلی مهم است.
6️⃣ ارتباط با مشتریان و تامین کیفیت خدمات
مدیر فروش باید به دنبال تامین کیفیت خدمات به مشتریان باشد و در این راستا ارتباطات خود را با مشتریان حفظ کند و به مشتری نگاه یک مرتبه فروش نداشته باشد.
7️⃣ بررسی عملکرد رقبا
مدیر فروش باید به دقت عملکرد رقبا را بررسی کند و به دنبال پیدا کردن فرصتهای جدید در بازار باشد. مثلا باید نحوه ارائه خدمات، نحوه قیمت دهی و لیست قیمت های رقبا را زیر نظر داشته باشد تا بتواند فرصت های نو و جدید بازار را خیلی سریع شناسایی کند. برای اشنایی با روش های قیمت گذاشتن رقبا بر روی محصول و یا خدمات میتوانید به مقاله استراتژی قیمت گذاری محصول در سایت ما مراجع نمایید.
از دیگر وظایف یک مدیر فروش حرفه ای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- یک راستا کردن اهداف فروش با چارچوب سازمان
- تعیین تارگت های فروش با توجه به شرایط سازمان و بازار
- ایجاد روحیه تیمی و فعال در تیم فروش
- به روز نگه داشتن دانش خود با تکنیک های روز فروش
- دقت به فرآیند جذب نیروی فروش و آموزش های مورد نیاز
به طور کلی، مدیر فروش باید به دقت به تمامی فعالیتهای مربوط به فروش توجه کند و به بهترین شکل ممکن برای بهبود عملکرد فروش شرکت و افزایش سودآوری تلاش کند.
وظایف مدیر فروش به موارد گفته شده محدود نمیشود و یک مدیر فروش موفق وظایف متفاوتی در حوزه های متفاوت دارد. این وظایف را میتوان به 3 دسته اصلی مدیریت تیم، مدیریت مشتری و مدیریت بازار تقسیم کرد که در ادامه به بررسی هر کدام به طور جداگانه خواهیم پرداخت.
مدیریت تیم توسط مدیر فروش:
✅ آموزش مناسب و به موقع به اعضای تیم فروش
✅ ارزیابی عملکرد اعضای تیم فروش
✅ تعیین کردن تارگت های معقول و منطقی برای اعضای تیم فروش
✅ برنامه تنبیه و تشویق برای تیم فروش با توجه به اصول و ضوابط
✅ استخدام کارشناسان فروش مجرب
✅ برنامه منظم برای جلسات مشاوره و آسیب شناسی تیم فروش
مدیریت مشتری توسط مدیر فروش:
✅ مدیر فروش باید به خوبی نیاز مشتریان را درک کند
✅ ارائه پیشنهادات مناسب در زمان مناسب به مشتریان
✅ حل مسائل بین مشتریان و کارشناسان فروش
✅ مشارکت در قیمت دهی و ارائه تخفیف برای افزایش فروش متناسب با بازار و رقبا
مدیریت بازار توسط مدیر فروش:
✅ بررسی و شناسایی نیاز بازار با توجه به شرایط سازمان
✅ تعیین بودجه و هزینه در سازمان
✅ نظارت پیوسته به رقبا و عملکرد آنها
✅ همکاری با تیم بازاریابی برای افزایش لید
چالش ها و مشکلات یک مدیر فروش
اگر بعنوان یک مدیر فروش در حال فعالیت هستید و یا قرار است مدیر فروش یک شرکت شوید لازم با چالش ها و مشکلات این جاب پوزیشن آشنا باشید:
فشار کاری و بارش فکری
یکی از مهم ترین چالشهایی که با ان مواجه می شوید فشار کاری بالاست. اگر روحیه تعامل گرا ندارید زیاد این شغل را پیشنهاد نمیکنم. البته قصد من سخت جلوه دادن این شغل نیست اما چیزی است که باید آن را بپذیرید. البته که این فشار کاری در مجموعه های مختلف یکسان نیست. به هر حال هر شرکت شرایط خلص خود را دارد و مدیران هر شرکت با هم متفاوت هستند.
مثلا شما بعنوان یک مدیر فروش وارد یک شرکت می شوید که وضعیت فروش جالبی ندارد و شما قرار است به عنوان یک متخصص آنها را نجات دهید. با این وجود چه اتفاقی وی افتد؟ همه از شما توقع دارند! اما لازم نیست نگران باشید. یکی از کارهایی که شما باید دقت کنید این است که آرامش خودتان را حفظ کنید. با مدیریت تسک ها سعی کنید فرآیند کار فروش را پیش ببرید.
یادتان نرود شما مقصر نیستید! شما قرار نیست یک نفره سازمان را نجات دهید، باید از ظرفیت های موجود در سازمان استفاده کنید تا اهداف محقق شوند.
حمایت از نیروی انسانی
وقتی شما بعنوان مدیر فروش یک شرکت انتخاب می شوید، دیگر تنها مسئول رفتار خودتان نیستید! بلکه باید افرادی دیگری که در تیم فروش فعال هستند را نیز مدیریت کنید. قطعا در مسیر کاری بدلیل اینکه بعضا تیم های فروش بصورت پورسانتی فعالیت میکنند یک فضای رقابتی وجود دارد و این فضای رقابتی باعث یکسری تعارضات خواهد شد که شما باید با استفاده از مهارت های نرم این شرایط را مدیریت کنید.
مدیریت زمان تیم فروش و آشنایی با خصوصیات اخلاقی انها
این دو چالش مختلف است که اینجا با هم اشاره میکنم. مثلا شما تیم فروشی را مدیریت میکنید که 10 کارشناس فروش تلفنی دارد. قطعا این 10نفر از یک شخصیت کاری و حتی مدل فروش ممکن است تبعیت نکنند! مثلا توی مدل فروش مشاوره ای، ممکن است کارشناس فروش شما 20 دقیقه با مشتری تلفنی صحبت کند. شما بعنوان یک مدیر فروش موفق باید کارشناس خود را راهنمایی کنید تا مدیریت زمان انجام دهد. شما نباید بیش از حد به آنها فشار بیاورید. اصلا برای شناختن نیروی فروش عجله نکنید.
سعی کنید با گذر زمان شخصیت آنها را بشناسید و برای هر کدام از آنها متناسب با مدل رفتاری خودشان آموزش فروش بدهید. من یک ایراد بزرگی که در مدیران فروش دیده ام است که تمایل دارند تمام فروشنده ها تیم را به مدل فروشی که مدنظر خودشان هست آگاه و موجب کنند. این درست نیست و باعث می شود آن کارشناس فروش شما که برعکس تا قبل از این خوب فروش انجام میداد الان از فروش زده شود و این حرفه را کنار بگذارد.
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
سؤالات متداول:
نقش و مسئولیت نماینده فروش در هنگام فروش محصول چیست؟!
سایت resources.workable.com که یک سایت منبع در مورد فروش تلفنی است در پاسخ به این سوال متداول میگوید:
نماینده فروش مسئول فروش محصولات و رفع نیازهای مشتری در حین دریافت سفارشات از مراکز فروش موجود یا بالقوه است. آنها اطمینان حاصل می کنند که مشتری در هنگام خرید راضی است و به اندازه کافی به آن ها توجه می شود.
یک مدیر فروش چه مهارت هایی باید داشته باشد؟!
✅ مهارت ارتباط گیری موثر: یک مدیر فروش موفق باید داند که چطور با مشتری با همکار ارتباط برقرار کند، چطور باید گوش بدهد و تا به خوبی آسیب شناسی کند.
✅ آنالیز دیتا: یک از مهارت مهم یک مدیر فروش حرفه ای آنالیز عملکرد تیم فروش و تارگت های تیم فروش است که باید منطبق با اهداف سازمان تعریف شود
✅ مهارت جذب نیرو: مدیر فروش باید مهارت این را داشته باشد که بهترین نیرو را برای سازمان خود استخدام کند، باید مهارت غربالگری را داشته باشد.
✅ مهارت کنترل بحران: مدیر فروش باید همیشه امادگی لازم برای مواجهه با بحران را داشته باشد. باید بتواند در هر شرایطی با مشکلات روبرو شود و کنترل آن را بدست بگیرد.
✅ مهارت انرژی دادن: اگر بعنوان یک مدیر فروش در حالت فعالیت هستید باید بتوانید به خوبی در اعضای تیم فروش انگیزه و امید جاری کنید نباید بگذارید آنها اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.
یکی از مهمترین کارهایی که مدیر فروش باید انجام دهد تدوین برنامه فروش است. این برنامه فروش به چه دردی میخورد؟
ببینید برنامه فروش دقیقا همان مسیر راه موفقیت شما در فروش است. اینکه الان دقیقا الان چه محصولی دارید؟ چه کسی مشتری هدف شماست؟ و گونه میخواید به او بفروشید؟
شما این 3 مرحله است که گفتیم:
✅ محصول شما چیست؟
✅ مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟
✅ چگونه میخواهید آنها را تارگت کنید؟
میر فروش باید در برنامه فروش به این سوالات بخوبی پاسخ دهد و برنامه نهایی را به کارشناسان فروش انتقال دهد.
دوره فروش تلفنی
ما در سایت راه فروش برای آسان تر شدن راه یادگیری فروش تلفنی به ضبط و انتشار دوره های مختلفی در این مورد زده ایم. پیشنهاد میکنیم اگر شما فردی هستید که به تازگی وارد شغل فروش تلفنی شده اید و یا میخواهید این شغل را به صورت علمی آموزش ببینید در دوره فروش تلفنی ما به طور رایگان شرکت کنید.
همچنین اگر فردی با سابقه در زمینه فروش تلفنی هستید برای شما هم دوره ای ویژه با نام دوره جامع فروش تلفنی تولید کرده ایم. همچنین اگر خود صاحب کسب و کار هستید میتوانید از طریق صفحه مشاوره در فروش و بازاریابی با ما در ارتباط باشید تا در کنار هم بتوانیم فروش مجموعه شما را چند برابر کنیم.
ما در راه فروش منتظر شما هستیم!
📝 نتیجه گیری
ما در این مقاله وظایف کارشناس فروش تلفنی و مدیر فروش را برای شما ارائه کردیم، اگر سوالی درباره وظایف کارشناس فروش تلفنی دارید در قسمت کامنت های بپرسید کارشناسان مشاور پاسخگو خواهد بود.
همچنین برای هر کدام از آن ها نکات کاربردی و مفیدی را بیان کردیم و در نهایت یک پیشنهاد خوب و مناسب برای کسانی که به تازگی وارد حوزه فروش تلفنی دادیم تا بتوانند مهارت های خود را در زمینه فروش تلفنی و موضوعاتی مانند وظایف کارشناس و مدیر فروش افزایش دهند. اما اگر خود صاحب یک کسب و کار هستید پیشنهاد ما در سایت راه فروش استفاده از خدمات ما در مورد مشاوره فروش و مشاوره کسب و کار در مشهد میباشد.
نظر شما در مورد مقاله وظایف مدیر فروش تلفنی چیست؟! آیا این مقاله توانسته است به شما کمک کند؟! به نظر شما چه موضوعات دیگری را میتوان به عنوان وظایف کارشناس فروش تلفنی و یک مدیر فروش در نظر گرفت؟! منتظر نظرات شما هستیم🙏.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
6 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
میخواستم ببینم شرح وظایف کارشناس فروش تلفنی به جز کارهایی مثل جذب و ایجاد سرنخ، دریافت و پردازش سفارشات که هممون تقریبا میدونیم چیه و این که ایا یک کارشناس فروش تلفنی باید دارای چه مهارت هایی باشه که بتونه توی این شغل پیشرفت کنه و به درجه مدیر فروشی برسه.
درود بر شما
وقتی شما در انجام همین مواردی که گفتین درست عمل کنید و تارگت های خود را به موقع بزنین و از اخلاق حرفه ای برخوردار باشید، می توانید یک مدیر فروش موفق باشید ولی باید در جای درست قرار بگیرید! این نکته مهم است(قرار گرفتن در جای درست!). اما اگه میخواین بدونین وظایف یک مدیر فروش موفق چیه ما در قیمت مقالات آکادمی راه فروش براتون آوردیم لینک زیر رو مطالعه کنین:
https://raheforosh.com/telephone-sales-manager/
سلام ایا واقعا وظایف مدیر فروش با کارشناس فروش فرق میکنه؟! بعد این که اگه ما بخوایم پیشرفت کنیم چطوری میتونیم توی یک مجموعه به جایگاه مدیر فروشی برسیم؟!
سلام درود بر شما
مدیر فروش وظایف مدیریتی و نظارت بر عملکرد فروش رو داره ولی کارشناس فروش وظیفه ارتباط با مشتری رو بر عهده داره. اما برای آگاهی بیشتر از وظایف مدیر فروش میتونین مقاله زیر رو بخونین:
https://raheforosh.com/telephone-sales-manager/
سلام، من این مقالتون رو که در مورد وظایف کارشناس فروش تلفنی نوشته بودین رو خوندم.
یه سوال داشتم ازتون.
در محیط کاری خب خیلی وقت ها چیزهایی از ما میخوان که هیچ ربطی به شغل کارشناس یا مدیر فروش نداره. مثلا چیزهایی به عنوان تحویل گرفتن اجناس یا تحویل کرفتن اجناس از پیک. در این جور مواقع چه کاری باید انجام داد؟!
سلام و درود
بله کاملا درسته تو برخی از مجموعه ها بسته به سایز بیزینس چارت سازمانی به خوبی چیده نمیشه و ممکنه بعضی از کارهای نامرتبط بر عهده نیروی فروش باشه. این خیلی بستگی به شما داره، اگه تکرار این موضوع زیاد هست لازمه با مدیر فروش خودتون مطرح کنین تا یک نیرو مخصوص پیگیری جدب کنن.