اصول نوشتن اسکریپت تلفنی + چند نمونه آماده
در این مقاله از سایت راه فروش سعی میکنیم شما را با نوشتن اسکریپت تلفنی (نمونه متن مکالمه) آشنا کنیم و با همدیگر نوشتن اسکریپت تماس تلفنی اصولی و تاثیر گذار را یاد بگیریم و در نهایت چند نمونه اسکریپت تماس تلفنی برای موقعیت های مختلف را با یکدیگر ببینیم. اما پیش از آن میخواهیم ببینیم که اسکریپت تلفنی چیست!
اسکریپت تماس تلفنی چیست؟!
اسکریپت تماس تلفن یا همان نمونه متن یک سند راهنما برای فروشندگان تلفنی در موقعین های گوناگون است. فروشندگان تلفنی با استفاده از این نمونه متن ها میدانند که در هر موقعیت و وضعیت باید چگونه و به چه شکلی پاسخ دهند. به عنوان مثال مسلما نحوه صحبت با مشتری ناراضی با صحبت کردن با یک مشتری همیشگی و وفادار شرکت ما متفاوت میباشد.
اسکریپت فروش یک متن گفتگو یا راهنمای مکتوب است
اسکریپت های تماس تلفنی انواع مختلفی هم دارند و نوع استفاده از آن ها با یکدیگر متفاوت است. مثلا ممکن است یک شرکت بر اساس نیاز خود چندین نوع نمونه متن داشته باشد و یک شرکت تنها از یک اسکریپت تلفنی استفاده کند. یا یک فروشنده تلفنی به صورت کلمه به کلمه از نمونه متن خود استفاده میکند و در عوض بعضی از فروشندگان تلفنی تنها به استفاده از نکات کلیدی متن استفاده کرده و در بقیه مواقع خود دست به تغییر متن میزنند.
در ادامه به اهمیت داشتن یک نمونه متن فروش تلفنی (اسکریپت تماس تلفنی) خواهیم پرداخت.
اهمیت داشتن اسکریپت تماس در فروش تلفنی
1️⃣ بسیاری از فروش های ما نتیجه تماس های سردی است که در طول هفته داریم. یکی از بهترین راه ها برای این که از تکنیک تماس سرد استفاده بیشتری ببریم داشتن نمونه متن های عالی و تسلط کافی بر روی این نمونه متن ها میباشد.
2️⃣ داشتن نمونه متن اماده (اسکریپت تلفنی) به فروشنده های ما کمک میکند تا پیش از این که با خریداران صحبت کنند بدانند که در مورد چه چیزی و چگونه میخواهند مذاکره کنند و یک امادگی روحی و روانی کلی داشته باشند.
3️⃣ داشتن نمونه متن فروش باعث ایجاد هماهنگی بین مدیر و فروشنده میشود. (مثلا فروشنده میداند که از طرف مدیر مجاز است روی چه چیزهایی مانور دهد مثلا میداند که میتواند چند درصد تخفیف بدهد)
4️⃣ علاوه بر این اسکریپت به نماینده نشان می دهد که به دنبال چه نشانه هایی در مخاطب بوده و آنها را پیگیری کند تا در نهایت به هدف خود برسد. داشتن اسکریپت کمک می کند نماینده فروش صحبت راحت تر و بهتری با مخاطب داشته در عین حال اطلاعاتی را به وی انتقال دهد که کاملا دقیق بوده و از طرف شرکت فروش مورد تایید باشد.
5️⃣ داشتن یک اسکریپت اصولی کمک می کند تماس تلفنی زودتر وارد مسیر مورد نظر نماینده فروش شده و کارها در عین سرعت پیدا کردن کارآمدتر هم انجام می شوند.
حال که با اهمیت داشتن اسکریپت تلفنی (نمونه متن اماده برای فروش تلفنی) آشنا شدید میتوانیم به سراغ اصول و مواردی که یک اسکریپت خوب باید داشته باشد برویم.
اصول نوشتن اسکریپت تماس تلفنی
حال که با اهمیت نوشتن و داشتن اسکریپت برای فروش تلفنی آشنا شدید نوبت به آن می رسد که به اصول نوشتن اسکریپت تماس بپردازیم چرا که داشتن یک اسکریپت یکی از قدم های اساسی در اصول مذاکره بازاریابی تلفنی است. بطور کلی هر اسکریپت شامل 4 قسمت اصلی است:
🎯 مقدمه
🎯 سؤالات
🎯 مزیت های محصول ارائه شده برای فروش
🎯 درخواست اقدام یا Call to action
با قرار دادن این چهار قسمت در یک نمونه متن فروش میتوان یک اسکریپت عالی تهیه کرد که با استفاده از اصول اسکریپت تماس هم نوشته شده است.
🏵 مقدمه در اسکریپت تلفنی
اولین مورد از اصول نوشتن اسکریپت تماس داشتن یک مقدمه خوب است. مقدمه خوب کمک می کند تماس شما ادامه پیدا کرده و مشتری به سخان شما گوش دهدو باعث ایجاد یک ارتباط موفق با مشتری شود. ابتدای مکالمه تان را با سلام و احوالپرسی و معرفی خودتان آغاز کنید. سپس نام شرکت ارائه دهنده محصول را ذکر کرده و بگویید که نماینده فروش آنها هستید.
در ادامه مختصری در مورد شرکت و همچنین محصول ارائه شده توضیح دهید. همچنین در این مرحله باید کاملا شرح دهید که جامعه مخاطبان شما چه کسانی هستند و کارکرد محصول شما دقیقا چیست. در ادامه هم از مشتری بپرسید که آیا مایل است زمان کوتاهی را در اختیار شما قرار دهد تا شما در مورد محصول تان صحبت کنید یا خیر.
در انتهای مکالمه فراموش نکنید که از خریدار برای این که وقت خود را در اختیار شما قرار داده تشکر کنید.
🏵 سؤالات در اسکریپت تلفنی
حال وارد فاز دوم اصول نوشتن اسکریپت تماس که سوالات هستند می شوید. در این بخش سعی کنید مشتری را با جملاتی مانند سوال بسیار خوبی است، خیلی خوب است که این موضوع را مطرح کردید ترغیب کنید تا سوالات خود را بپرسد و مکالمه رو به جلو هدایت شود.
🏵 ارائه و معرفی مزیت های شرکت و محصول در اسکریپت تلفنی
بعد از این که مشتری را ترغیب به پرسیدن سوال های خود کردید وقت جواب دادن و صحبت کردن شما میرسد. شما باید علاوه بر این که به سوال های مشتری جواب های کامل و دقیق میدهید به بیان فواید و مزیت های محصول خود بپردازید. همچنین باید به بیان نقاط قوت محصول پرداخته و بازخوردهای مثبتی که از سایر مشتریان گرفته اید را برای مشتری شرح دهید.
هنگام شرح مزیت ها حتماً از جملات تأثیرگذار استفاده کنید. مثلاً:
✔ حرف شما کاملا منطقی است اما…
✔ من کاملا احساسات شما در این زمینه را درک می کنم و توصیه ام این است که …
✔ چیزی که بیش از همه در مورد این محصول جذاب است ….
✔ آیا تا به حال …. را تجربه کرده اید؟
✔ خوشبختانه …. (صحبت در مورد مزیت های محصول)
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
🏵 کال تو اکشن در اسکریپت های تلفنی
و در نهایت در قسمت اخر اصول نوشتن اسکریپت تماس شما باید از یک اقدام به عمل یا کال تو اکشن استفاده کنید. ابتدا به مخاطب خود بگویید که از این مکالمه لذت برده اید و از این بایت از وی تشکر کنید. سپس نوبت اقدام به عمل است.
این اقدام عمل همیشه همراه با زمان است: (درخواست اقدام) تا (زمان) (به عنوان نمونه میتوانید بگویید که فلان محصول ما تا اخر ماه 10% تخفیف دارد). سپس نظر مخاطب را در مورد این موضوع جویا شوید. در نهایت هم قول پیگیری موارد را به مخاطب داده و با قدردانی و تشکر تماس را خاتمه دهید.
سه موضوع مهم در نوشتن اسکریپت تماس در فروش تلفنی
حال که با اصول نوشتن اسکریپت تماس آشنا شدید خوب است که حتما به سه موضوع مهم هنگام نوشتن متن تماس تلفنی تان دقت داشته باشید.
در نظر گرفتن علاقه مشتری: در گام نخست اول باید ببینید که اصلا این مشتری علاقمند به ادامه این مکالمه تلفنی هست یا خیر؟ شما باید آپشن نه گفتن را هم در اختیار مشتری تان بگذارید تا وی بداند که تا چه اندازه برای او احترام قائل هستید.
به مشتری در مورد مدت زمان مکالمه تان اطلاعات کاملی بدهید: ابتدای برقراری تماس و پس از معرفی خودتان حتما در مورد طول مکالمه تان به مشتری بگویید. مثلا اعلام کنید که این تماس حدود دو دقیقه به طول خواهد انجامید. این موضوع سبب می شود مشتری شما به تماس متعهدتر شده و کل زمان را به شما اختصاص دهد.
شناسایی چالش های مشتری بالقوه: و در نهایت شما به عنوان یک نماینده فروش بایستی چالش های مشتری خود را شناسایی کرده و از طریق آنها وارد مکالمه شوید. به این شکل هم ارائه راه حل برایتان راحت تر بوده و هم تاثیر بهتری روی مشتری می گذارید. در نهایت هم این امر منجر به فروش بیشتر که هدف هر بیزینسی است خواهد شد.
علاوه بر موارد کلی گفته شده در بالا در نظر گرفتن موارد و نکته های بازاریابی زیر باعث میشود تا شما در نوشتن یک اسکریپت تلفنی خوب موفق تر عمل کنید چرا که یکی از عوامل موفقیت در فروش داشتن اسکریپت تماس تلفنی است.
در ادامه به چند نمونه اسکریپت تماس تلفنی واقعی اشاره خواهیم کرد:
✅ اسکریپت تماس وقتی مشتری قیمت بالاست
مشتری: قیمتتون خیلی بالاست همکارتون مناسبتر میگه:
فروشنده معمولی: حالا شما انتخاب کنین تخفیف هم میدیم!
فروشنده حرفه ای: از نظر شما نسبت به چی گرونه؟ مشابه این محصول قیمت های مختلفی وجود داره داخل بازار اما شما براتون کیفیت مهمتره یا کمیت؟
همچنین در مورد قیمت و قیمت گذاری بر روی محصولات پیشنهاد میکنیم حتما مقاله استراتژی های قیمت گذاری محصولات را مطالعه نمایید.
✅ متن فروش تلفنی وقتی مشتری عصبانی هست
مشتری: چرا این محصولی که فرستادین رنگش متفاوت هست با سفارش من؟!
فروشنده معمولی: تقصیر ما نبوده اقای موسوی، احتمالا پیک اشتباه رسونده دست شما. من از اسرع وقت پیگیری میکنم ببینم چی شده.
فروشنده حرفه ای: بله جناب موسوی کاملا حق با شماست، عذرخواهی میکنم که این اشتباه رخ داده، چشم اگه به من یک ۱۰ دقیقه فرصت بدین همین الان مشکل شما رو پیگیری میکنم و در اولین فرصت محصول جدید رو با هزینه خودمون براتون ارسال میکنیم.
باید توجه داشته باشید که در این موقع باید حواستان باشد که بعضی از جملات را بر زبان نیاورید. ما برای راحت تر شدن دسترسی شما تمام این موارد را در مقاله جملات اشتباه در فروش تلفنی لیست کرده ایم.
✅ متن فروش تلفنی وقتی مشتری میگه باید فکر کنم
مشتری: باشه من بیشتر فکر میکنم بهتون اطلاع میدم.
فروشنده معمولی: ممنون از شما موردی نداره در خدمتم.
فروشنده حرفه ای: جناب موسوی من بطور کامل براتون توضیح دادم که این محصول کاملا میتونه مشکلات فعلی شما رو از بین ببره، ازطرفی ۱۵ درصد تخفیف هم برای شما در نظر گرفتیم. همین الان میتونم براتون ثبت خرید کنم.
معیارهای یک اسکریپت خوب
هر اسکریپتی تمی تواند برای شما کارآمد باشد، نکته مهم در نوشتن متن تماس برای فروش تلفنی قطعا حرفه ای و اصولی بودن متن شماست. در زیر معیارهایی را مورد بررسی قرار داده ایم که می توانید با بررسی آنها در نهایت یک اسکریپت با بازده مناسب داشته باشید:
1️⃣ استفاده از اسکریپت های مطمئن
2️⃣ اسکریپت هایی که قالب کلی دارند را انتخاب کنید
3️⃣ دلنشین بودن اسکریپت
4️⃣ بخشی از مزیت ها، امتیازات و آپشن های فروش را برای ادامه مکالمه نگه دارید!
5️⃣ اسکریپت متنوع با برنامه های مختلف برای هر بخش از مکالمه
در ادامه مقاله اسکریپت تماس تلفنی به توضیح خلاصه هر یک از این موارد گفته شده خواهیم پرداخت.
1) استفاده از اسکریپت های مطمئن
یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها استفاده از اسکریپت هایی هست که قبلا امتحان شده و جواب داده اند. سعی نکنید با آزمون و خطا خودتان به یک اسکریپت مطمئن برسید چون این کار کسب و کارتان را در معرض خطر قرارخواهد داد. به علاوه داشتن یک اسکریپت مطمئن که قبلا بازدهی خود را ثابت کرده باشد کمک می کند تا ثبات بالا رفته و مواردی که شما می بایست به انها دقت داشته باشید تا حد خوبی کمتر شوند.
وقتی یک اسکریپت مطمئن داشته باشید قادر هستید عمده تمرکزتان را روی موارد مهمتر گذاشته و در نتیجه تاثیرگذاری تان بالا رفته و به آمار فروش خوبی دست پیدا کنی. با این وجود پیشنهاد ما در سایت راه فروش این است که هر چند وقت یک بار اسکریپت های خود را ویرایش کنید و سعی کنید ابتکار عملی متناسب با شغل خود داشته باشید.
2) اسکریپت هایی که قالب کلی دارند را انتخاب کنید
شما می بایست اسکریپتی را انتخاب کنید که چند منظوره باشد. یعنی بتوانید ار آن برای شرایط و کسب و کارهای مختلف استفاده کرد. به علاوه اسکریپت می بایست به گونه ای طراح شده باشد که به راحتی قابل فهم بوده و در عین حال امکان شخصی سازی برای ان وجود داشته باشد.
اگر اسکریپت انتخابی تان یک ساختار منسجم و قدرتمند داشته باشد انگاه شما قادر هستید با سرعت بالا اسکریپت مورد نظر خود را طراحی کرده و محتوا گذاری کنید.
3) دلنشین بودن اسکریپت
دقت کنید متنی را انتخاب کنید که از نظر عموم دلنشین بوده و در شنونده احساس میل و رغبت ایجاد کند. به علاوه شما نباید به گونه ای صحبت کنید که انگار در حال خواندن یک متن از پیش اماده شده هستید، چرا که مخاطب به هیچ عنوان دوست ندارد با چنین شرایطی روبرو شود و کارفرمای شما هم اگر میخواست چنین کاری کند میتوانست از صداهای ضبط شده و آماده بهره ببرد.
وقتی یک اسکریپت حرفه ای و قدرتمند داشته باشید و به عنوان نماینده فروش بر آن مسلط باشید آنگاه مکالمه تلفنی شما از حالت جدی و خشک خارج شده و شنونده را برای ادامه مکالمه و شنیدن ترغیب می کند. این موضوع کمک می کند تاثیرگذاری تان روی مخاطب افزایش پیدا کرده و در نهایت بتوانید مخاطبتان را از یک مشتری بالقوه به خریدار یا مشتری بالفعل تبدیل کنید.
4) بخشی از مزیت ها، امتیازات و آپشن های فروش را برای ادامه مکالمه نگه دارید!
هنگامی که میخواهید محصولی را تلفنی بفروشید می بایست در ابتدای مکالمه تان برخی موارد را صریحا مشخص کرده و به مخاطب خود معرفی کنید. ولی لازم نیست که تمامی موارد و امتیازات محصول ومزیت های آن را در همان ابتدا برای مشتری بیان کنید.
برخی موارد خاص تر را برای تماس های بعدی یا ادامه مکالمه نگه دارید. جایی که مشتری تصمیم نهایی خود را برای خرید محصول گرفته و شما می بایست بهانه هایی که وی می آورد یا ابهاماتی که دارد را رفع کنید. در واقع هدف از این کار این است که شما در ابتدا بخش از مزیت ها و امتیازات محصول خود را بیان می کنید سپس عقب نشینی می کنید تا مشتری آنچه را که به ذهنش می رسد بپرسد.
حتی گاها در این بخش مشتری بهانه جویی کرده و مواردی را بیان می کند که در نهایت محصول شما را خریداری نکند. حال نوبت شماست که با ارائه سری دوم مزیت ها و امتیازات محصول مشتری را قانع کنید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است این مرحله چندین بار تکرار شود تا در نهایت یا مشتری قانع شده و برای خرید محصول اقدام کند و یا شما در نهایت مطمئن شوید که این مشتری قصد خرید ندارد.
5) اسکریپت متنوع با برنامه های مختلف برای هر بخش از مکالمه
اسکریپت های عادی و معمولی معمولا تنها برای دو حالت نوشته میشوند حالت اول اینکه مشتری محصول ما را میخرد و یا از چرخه بازاربابی ما برای همیشه خارج میشود.
اما این نوع از اسکریپت ها (یعنی اسکریپت های متنوع با برنامه های مختلف برای هر بخش از مکالمه) این طور نیست و همه چیز به پاسخ های مشتری بازمی گردد. در واقع این اسکریپت یا مشتری شما را به سمت خرید سوق می دهد یا شما را وادار می کند برای نتیجه ای بهتر یعنی جلب اعتماد مشتری و همچنین آماده کردن او برای مکالمه ها و تماس های بعدی تلاش کنید و به نوعی باعث حفظ مشتری در روند بازاریابی میشود.
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
نمونه متن های آماده (اسکریپت تلفنی) برای وضعیت های متفاوت:
حال که در کنار هم با اسکریپت تماس تلفنی آشنا شدیم و فهمیدیم که این موضوع به چه معنی است و با اهمیت و نحوه و اصول نوشتن متن های آماده یا همان اسکریپت های تماس تلفنی اشنا شدیم وقت آن رسیده است تا در کنار هم برای وضعیت های متفاوت نمونه متن هایی را اماده کنیم.
یکی از خدماتی که ما در سایت راه فروش ارائه میدهیم مشاوره به کسب و کارها میباشد. در این مشاوره ها معمولا برای تیم فروش و بازاریابی مجموعه مشتری اسکریپت های تخصصی و منحصر به فرد را تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار میدهیم. اگر شما هم مایل به دریافت اسکریپت تلفنی منحصر به فرد کسب و کار خود هستید میتوانید از طریق صفحه مشاوره فروش و بازاریابی با ما در ارتباط باشید.
اسکریپت تماس با مشتری ناراضی
برخی از مشتریان به هر دلیلی از خدمات دریافت شده یا محصولات خریداری شده راضی نبوده و حتی در شرایطی بدتر بسیار عصبانی هستند. آنها به دنبال اولین نفری هستند که بتوانند عصبانیت خود را سر آنها خالی کرده و حرف هایشان را بزنند. حال در مواجهه با چنین مشتریانی ما به عنوان یک نماینده فروش یا پشتیبان باید چه عکس العمل هایی از خود نشان دهیم؟
نکته اولی که باید بدانید این است که مشتری با شخص شما مشکلی نداشته و عدم رضایت وی از شرکت و محصولات یا خدمات آن است. برای این که بهتر بتوانید با چنین مشتری ای کنار بیایید بهتر است در اسکریپت خود موارد زیر را مدنظر داشته باشید:
1️⃣ به هیچ عنوان مساله را برای خودتان شخصی نکنید.
2️⃣ تمام تلاش خود را برای اطمینان خاطر دادن به مشتری عصبانی بکنید.
3️⃣ همدردی تان با وی را حتما ابراز کنید.
4️⃣ اجازه دهید مشتری کاملا نارضایتی خود را ابراز کرده و خود را تخلیه کند.
5️⃣ به هیچ عنوان برخورد عصبانی نداشته باشید و با مشتری مشاجره نکنید.
6️⃣ به مشتری تان نه نگوییید.
7️⃣ سعی کنید بیشتر شنونده باشید.
همچنین اگر در مورد این مسئله و یا سایر اقدامات مربوط به بخش های مختلف کسب و کار خود نیاز به مشاوره دارید میتوانید به صفحه مشاوره کسب و کار در مشهد مراجعه کنید و از مشاوره تیم تخصصی ما در حوزه فروش و بازاریابی بهره مند شوید.
چند کتاب در مورد اسکریپت تماس تلفنی
اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید و راه ها نو در کار خود هستند به شما پیشنهاد میکنیم مقاله های بهترین کتاب های فروش تلفنی، بهترین کتاب های بازاریابی و بهترین کتاب های حوزه فروش را مطالعه کنید.
علاوه بر لیست کتاب های بالا چند کتاب نیز که به صورت تخصصی در مورد اسکریپت های تلفنی و نحوه نوشتن آن ها چاپ و منتشر شده است را میتوانید مطالعه کنید:
📚 کتاب راز واقعی 20% افراد موفق: چگونه فروش خود را از تلفن دوبرابر کنیم؟ نوشته مایک بروکس
📚 کتاب فروش تلفنی به زبان آدمیزاد نوشته درک زلر
📚 کتاب راز تماس سرد نوشته مارک بوردمن
📚 کتاب از تماس سرد خارج شوید اثر سام ریشتر
📚 کتاب متون فروش تلفنی قدرتمند از مایک بروکس
جمع بندی
فروش تلفنی این روزها از رایج ترین روش های فروش محصولات است. یکی از موارد مهم برای داشتن فروش تلفنی خوب و موثر در اختیار داشتن یک اسکریپت حرفه ای و اصولی است. در این مطلب سعی کردیم به معرفی و بررسی اصول نوشتن اسکریپت تماس در فروش تلفنی بپردازیم و سپس شما را با روش هایی آشنا کنیم که می تواند اسکریپت تان را بهبود ببخشد. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.
همچنین برای یادگیری بیشتر در این زمینه میتوانید در دوره رایگان فروش تلفنی ما در سایت راه فروش ثبت نام نمایید و یا اینکه دوره جامع فروش تلفنی را تهیه کنید. علاوه بر این دوره ها میتوانید با مطالعه مقاله تکنیک های فروش تلفنی به مهارت خود در این زمینه بیافزایید. اما اگر خود صاحب یک کسب و کار هستید ما در سایت راه فروش مشاوره فروش در مشهد را به شما پیشنهاد میکنیم.
نظر شما در مورد اسکریپت تلفنی چیست!؟ ایا اسکریپت تلفنی میتواند باعث بهبود آمار فروش تلفنی شود!؟ ایا شما در کار خود از اسکریپت تلفنی استفاده میکنید!؟ شما به اسکریپت تلفنی در چه زمینه ای نیاز دارید ؟!
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
18 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
واقعا مقاله خوبی بود در مورد اسکریپت تماس تلفنی اما ای کاش نمونه های متنی بیشتری رو برای استفاده قرار میدادین.
با سلام ممنون از نظر شما.
انشالله در آپدیت مقاله اسکریپت فروش تلفنی قرار خواهیم داد.
سلام خیلی ممنون از این که در مورد اسکریپت های تماس تلفنی صحبتت کردین و نحوه نوشتن اون ها رو به شکل اصولی اموزش دادین و حتی چند مورد هم برای استفاده ما قرار دادین اما مقاله شما یک ضعف عمده داره و اون هم این که فقط در مورد اسکریپت های متنی صحبت میکنین و اصلا در مورد تماس های صوتی و نمونه های مکالمه صوتی بازاریابی تلفنی موردی رو قرار ندادین.
سلام و درود
هر حوزه ای در فروش چارچوب خاص خودشون رو داره و گوش دادن تماس های صوتی سایر حوزه ها به شما کمک شایانی نمیکنه. برای همین میتونین از مشاوره رایگان آکادمی راه فروش استفاده کنین. فرم مشاوره پر کنین کارشناسان مشاوره با شما تماس میگیرن و کامل راهنمایتون میکنن. یا میتونین مستقیم با شماره زیر تماس بگیرید. 09155700525
سلام، مقاله اسکریپت فروش تلفنی رو که میخوندم با تعدادی از متون فروش تلفنی قدرتمند رو به رو شدم که واقعا خوب و حرفه ای نوشته بودین.
اما به نظرم اگه در مورد اشتباهاتی که همین موضوع اسکریپت فروش تلفنی باعث به وجود اومدنش میشه مثل تند صحبت کردن هم اشاره کنین خیلی خوب و کامل تر میشه مقاله.
سلام و درود
ممنون از نظر شما بله حتما در آپدیت مقاله درباره اشتباهات در اسکریپت فروش تلفنی صحبت خواهیم کرد.
سلام من میدونم که گفتن بعضی کلمات و جمله ها توی فروش تلفنی و یا بازاریابی و حتی توی صحبت های حضوری بار منفی ای داره و باعث میشه تا طرف مقابلمون گارد بگیره اما موضوعی که هست اینه نمیدونم که واقعا باید به جای اون ها چی بگم. مثلا دارم میگم میدونم وقتی با کسی داریم صحبت میکنیم (مخصوصا موقع فروش تلفنی) نباید بگیم که ببخشید که مزاحم شدم اما نمیدونم باید به جاش چی بگم.
ممنون میشم اگه توی این مقاله چند تا از اسکریپت های تلفنی این شکلی رو هم برای ما قرار بدین.
سلام و درود
برای اینکه بتونین یک بازاریابی و فروش تلفنی موفقی داشته باشین، لازمه از عبارت های ممنوعه در فروش تلفنی جلوگیری کنین برای این بهتر یاد بگیرین مقاله زیر رو بخونین:
https://raheforosh.com/prohibited-phrase-in-telephone-sales/
سلام، من مواردی رو که برای نوشتن اصول اسکریپت تلفنی نوشته بودین رو خوندم و تا حدود زیادی تونستم بفهمم که چطوری میتونم یه اسکریپت خوب برای خودم بنویسم.
من در زمینه بیمه (به طور اختصاصی بیمه عمر) کار میکنم و میخواستم ببینم که نحوه فعالیت توی این حوزه چطوری باید باشه؟! چون این روزهای سایت انلاین بیمه تقریبا تمام بازار رو گرفتن. ممنون میشم اگه بتونین کمکی در زمینه افزایش فروش افرادی که در صنعت بیمه فعالیت دارند بکنین.
تشکر از سایت خیلی خوبتون.
سلام وقتتون بخیر
خداروشکر که محتوا وبسایت راه فروش براتون کاربردی بوده
برای مشاوره اختصاصی فروش تلفنی و حضوری میتونین فرم مشاوره پر کنین تا تایم جلسه براتون ست بشه.
https://raheforosh.com/internet-marketing-consulting-in-mashhad/
ممنون از مقاله عالی ای که در مورد اسکریپت فروش تلفنی نوشتین. من خیلی توی سایتتون چرخیردم اما نفهمیدم وظایف یک مدیر فروش چیه. چون من تازه وارد این کار شد و با کارفرمای خودم دچار چالش و مشکل شدم و احساس میکنم کارهایی که ازم میخواد به من مربوط نیست و داره سو استفاده میکنه.
ممنون میشم اگر مقاله ای در این زمینه دارین به من معرفی کنین و یا اگه میتونین در موردش بنویسین
سلام الهام جان. موضوعی که بهش اشاره کردی یک موضوع رایج در شرکت هاست به همین خاطر ما در مقاله وظایف مدیر فروش تلفنی به طور کامل به این موضوع اشاره کردیم. راستی! میتونی با خوندن این مقاله به جواب سایر سوال های توی ذهنت هم برسی.
خواستم بابت اسکریپت های تلفنی ای که معرفی کردین از خدمتتون تشکر کرده باشم. البته اگه برای حالت های بیشتری بتونین اسکریپت بنویسین خیلی بهتره.
سلام مرتضی جان، ممنون از این که نظر خودت رو با ما در میون گذاشتی و خیلی خیلی خوشحالم از این که مقاله ما در مورد اسکریپت تلفنی رو دوست داشتی.
ما در اینده نزدیک با اپدیت این مقاله اسکریپت برای سایر کسب و کارها رو هم قرار خواهیم داد.
سلام، ممنون از مقاله خوبتون در مورد اسکریپت های تلفنی. میخواستم ببینم ایا در مورد روان شناسی در فروش هم مطلبی دارین؟!
سلام یحیی جان، خیلی خیلی خوشحالیم که مقاله اسکریپت فروش تلفنی برای شما هم مفید و کاربردی بوده.
بله، ما پیش از این در سایت راه فروش در مورد روان شناسی در فروش مقاله ای رو نوشتیم که میتونین اون رو بخونین و ازش استفاده کنین.
میخواستم ببینم برای همه همین نوع اسکریپت نوشتن خوبه؟! منظورم اینه نمیخواد مشتری هارو دسته بندی کرد!؟
سلام ریحانه جان، مسلما اولین قدم در راه نوشن اسکریپت تماس تلفنی شناخت مشتری و داشتن پرسوناست.